מחדל נתב"ג מתוך 1,411 חולים חדשים 150 הגיעו מחו"ל

העלייה בתחלואה נמשכת וישראל בדרך ל-2,000 חולים ביום. עלייה קלה במספר החולים קשה. באמ"ן מזהירים: "העלייה משקפת באופן ברור את התפשטות המגפה בארץ". הקבינט יתכנס רק מחר.

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/21 10:54 יב באב התשפא

מתוך 1,411 חולים חדשים 150 הגיעו מחו"ל
בדיקת קורונה בנתב"ג, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מספר החולים עולה מיום ליום ובממשלה לא מודיעים על הגבלות חדשות לבלימת הנגיף. עשרות אלפים עוברים בנתב"ג בכל יום ומסתבר שאחוז המאומתים השבים מחו"ל גבוה. במשרד הבריאות ממשיכים לבקש מהממשלה את החזרתו של התו הירוק.

1,411 מאומתים חדשים לקורונה נמצאו מאתמול בישראל, כך פרסמו היום (ד') במשרד הבריאות. נתב"ג מוסיף להיות פתוח ולאור העובדה כי אין שינוי אפילו בלוח הטיסות מתוך מספר המאומתים הגבוה כ-150 מתוכם חזרו מחו״ל לאחרונה.

אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.76 ובבתי החולים מאושפזים כ-126 בני אדם, 62 מהם במצב קשה. באמ"ן מודאגים מהעלייה בחולים הקשים ופרסמו דו"ח בו ניתחו את המצב, בדו"ח אמ"ן נכתב כי: "העלייה בהיקף התחלואה בשבועות האחרונים, בשל התפשטות וריאנט דלתא בישראל, חלה עלייה ברורה בכל מדדי התחלואה - מספר המאומתים היומי, שיעור הבדיקות החיוביות ובעיקר - מספר החולים במצב קשה"

באמ"ן הוסיפו בדאגה כי: "הגם שלפי שעה מספר החולים במצב קשה קטן יחסית, העלייה במספרם
ביחס לשבועות הקודמים משקפת באופן ברור ואובייקטיבי את התפשטות המגפה בארץ".

לקראת פתיחת שנת הלימודים שמתקרבת בצעדי ענק אמר היום מנכ"ל משרד הבריאות ל-ynet: "אנחנו בעבודה מאוד צמודה עם משרד החינוך לגיבוש תוכנית שכוללת גם בדיקות, וגם תוכנית להיערך למצבים שבהם יש יותר הדבקות ויש אזורים יותר מידבקים ובהם אין מנוס אלא צמצום גודל הכיתות כדי למנוע חשיפה".

פרופ' אש הוסיף: "התו השמח לא יספיק, כרגע מתכווננים לקיים ישיבת קבינט קורונה מחר בבוקר. אנחנו נבוא מתי שיקראו לנו. אנחנו נציג את ההמלצה שלנו לתו הירוק. אני מעריך שיהיה גם דיון על שדה התעופה. יש כמה אופציות שבסופו של דבר אמורות להפחית כניסה מנתב"ג. בימים האחרונים רואים 150 מאומתים להיום בבדיקות של החוזרים מחו"ל ואת המספרים האלה אנחנו רוצים להוריד".


ישיבת הקבינט בשבוע שעבר.