סקר מיוחד לט' באב מגלה: כחצי מהציבור היהודי בעד עלייה להר הבית

למרות התפרעות ערבים בהר הבית במהלך היממה האחרונה, בנט אישר את המשך עליית היהודים למקום, זאת לאחר דיון עם שר הבט"פ והמפכ"ל | סקר של המכון למחקרי ביטחון לאומי חושף כי רק 14 אחוז מהיהודים מתנגדים לעלייה להר הבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/21 11:14 ט באב התשפא

סקר מיוחד לט' באב מגלה: כחצי מהציבור היהודי בעד עלייה להר הבית
העולים להר הבית. ארכיון, צילום: Sliman Khader/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, קיים הבוקר (א'), ט' באב, הערכת מצב בהשתתפות השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בנוגע לאלימות המוסלמים בהר הבית. בנט הנחה להמשיך בעלייה מסודרת ובטוחה של יהודים להר, תוך שמירה על הסדר במקום. "ראש הממשלה מקבל עדכונים שוטפים ויקיים הערכות מצב נוספות בשעות הקרובות", נכתב בהודעה שפורסמה.

סקר המכון למחקרי ביטחון לאומי בנוגע להר הבית מלמד כי רק 14% מהציבור היהודי מתנגד לעליית יהודים להר הבית לעומת 47% מהציבור הערבי. חלק ניכר מהציבור היהודי - 40%, סבור כי יש לאפשר ליהודים לעלות ולהתפלל בהר הבית באופן חופשי. 7% השיבו שיש לאפשר ליהודים לעלות להר הבית אבל לאסור זאת על אישי ציבור.

נתון מעניין נוסף שהתפרסם בסקר מגלה כי רק 19% מהציבור תומכים בשמירה על המצב הנוכחי, לפיו, יהודים יכולים לעלות להר אך לא להתפלל בו וכי חלק ניכר מהישראלים מעוניינים בשינוי המצב, 21% השיבו כי אינם יודעים.

עד כה עלו למעלה מאלף יהודים להר הבית, בהם חברי הכנסת יום טוב כלפון ועמיחי שיקלי שגם שר את "התקווה" במקום יחד עם עולים נוספים.