דרמה במליאה בפעם השנייה בתוך שבועיים: הקואליציה הפסידה בהצבעה

לאחר ההצבעה על חוק הדיינים בקריאה השלישית נרשם שוויון 51 בלוח האלקטרוני, אך מיקי לוי טען מיד כי התבלבל בהצבעתו וביקש לתקן זאת. הייעוץ המשפטי הכריע וקבע: לא ניתן לשנות את ההצבעה - החוק נפל

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 10:02 ו באב התשפא

בפעם השנייה בתוך שבועיים: הקואליציה הפסידה בהצבעה
יו"ר הכנסת מיקי לוי. התבלבל בהצבעה. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

בתום דיון ממושך ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות בחוק הדיינים, מליאת הכנסת התכנסה להצבעה בקריאה שלישית כשבסופה התברר כי נרשם שוויון 51, כאשר יו"ר הכנסת מיקי לוי הצביע בטעות נגד במקום בעד. לאחר קבלת ייעוץ משפטי הודיע חבר הכנסת לוי: "לאור העובדה שלא ניתן לשנות את ההצבעה, ההצבעה שלי, ולא היה רוב בהצבעה בקריאה שלישית החוק בקריאה שלישית לא עבר. הייעוץ המשפטי ייבחן את השלכות התוצאה של 51-51, כרגע החוק לא עבר". האופוזיציה פרצה במחיאות כפיים.

על פי ההצעה בוועדה יהיו 13 חברים: שני הרבנים הראשיים לישראל; שני דיינים של בית הדין הרבני הגדול, שייבחר חבר דייניו לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, לממשלה יהיו 3 נציגים בוועדה (במקום שניים כיום): שר המשפטים (שהממשלה רשאית, בהסכמתו, למנות שר אחר במקומו), השר לשירותי דת, וחבר אחר של הממשלה שייבחר על ידה; שני עורכי דין, שייבחרו על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לשלוש שנים; לפי התיקון שאושר, יכהנו בוועדה שתי טוענות רבניות (במקום טוענת רבנית אחת כיום), שייבחרו האחת על ידי שר המשפטים והשנייה על ידי השר לשירותי דת, תוך שלושה חודשים ממועד כינון ממשלה חדשה.

בנוסח החוק נקבעו הוראות מעבר שונות, בין היתר, גם הוראה הקובעת כי תקופת כהונתה של הטוענת הרבנית שמונתה לפני כניסתו לתוקף של חוק זה, תסתיים בתוך שנה מיום התחילה של החוק. עם תום כהונתה ימנה השר לשירותי דת טוענת רבנית במקומה.

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין מסר: "ההישג שלנו חסר תקדים. חודש בלבד עבר מאז הוקמה ממשלת ההונאה, ופעם אחר פעם אנחנו מצליחים להפיל הצעות חוק של הממשלה.  נמשיך לפעול בכל הכוח נגד הממשלה הרעה הזו, עד שנפיל אותה."

ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית אמרה בתגובה: "חוק הדיינים לא היה צריך לעלות בכלל על שולחן הכנסת. אם הקואליציה היתה צריכה עוד הוכחה לחוסר הלגיטימציה שלה, היום הרמז הגיע משמים".

שמחה בקרב הח"כים החרדים על הפלת החוק

שמחה בקרב הח"כים החרדים על הפלת החוק צילום: אשר מדינה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן