שרף את הרשת 33.366444N, 35.405556E - מה עומד מאחורי הציוץ המסתורי של צה"ל | צפו

בדף הטוויטר הרשמי של צה"ל עלתה נ.צ מלבנון, ותוך מספר דקות התקבלו שאלות רבות יחד עם לייקים ושיתופים רבים | מה עומד מאחורי הציוץ? בצה"ל החליטו לחשוף מחסן אמל"ח של חיזבאללה שהוקם כ-25 מטרים מבית ספר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/07/21 16:47 ה באב התשפא

33.366444N, 35.405556E - מה עומד מאחורי הציוץ המסתורי של צה"ל | צפו
חיזבאללה, צילום: shutterstock

בדף הטוויטר הרשמי של צה"ל בשפה האנגלית עלתה נ.צ מלבנון, ותוך מספר דקות הציוץ העלה שאלות רבות וזכה ללייקים ושיתופים רבים. הנה ההסבר לציוץ המסתורי. 

באופן עקבי ארגון הטרור חיזבאללה משתמש כטקטיקה מבצעית בנכסים אזרחיים לפעילות צבאית. מנגד, בצה״ל ובפיקוד הצפון נוקטים בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לצמצם פגיעה באזרחים, ועם זאת, כשצה"ל צריך הוא לא מהסס לפגוע במטרות פעילות.

אחת מאלפי המטרות הקיימות בפיקוד הצפון שיתקפו במלחמת לבנון הבאה, היא מחסן המכיל אמל"ח. חיזבאללה התכוון להשתמש בו כנגד לוחמי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל. המחסן הוקם בלב האוכלוסייה האזרחית בלבנון, מטרים ספורים ליד בית ספר. 

מחסן האמל"ח

מחסן האמל"ח. צילום: דובר צה"ל

המטרה שוכנת בכפר עבא, בירת מחוז נבטיה, והיא נמצאת כ-25 מטרים מבית הספר הרשמי של כפר עבא. קרבת האמל"ח של חיזבאללה לבית ספר זה, מסכנת יותר מ-300 תלמידים חפים מפשע. נדגיש כי כמו המטרה הזו, ישנן אלפי מטרות דומות של חיזבאללה שמסכנות את אזרחי לבנון. 

 

 

 

תמונות מתוך בית הספר הסמוך לאמל"ח

תמונות מתוך בית הספר הסמוך לאמל"ח. צילום: דובר צה"ל