בדרך לפיתרון הצפיפות בהיסעי צה"ל | שרת התחבורה: "להפוך את צה"ל לעוד מפעיל תחבורה"

מרב מיכאלי הגיעה לדיון בוועדת חוץ וביטחון שעסק בצפיפות בהיסעי צה"ל, וטענה כי התקציב לפתרון הבעיה כבר מוכן. "הצלחנו להביא 100 מיליון שקלים מהאוצר, שמבין גם שחייבים לטפל בזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/07/21 12:04 ג באב התשפא

הצפיפות בהיסעי צה"ל | שרת התחבורה: "להפוך את צה"ל לעוד מפעיל תחבורה"
תחנה מרכזית ירושלים. אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, הגיעה הבוקר ב' לדיון בוועדת חוץ וביטחון על הצפיפות בהיסעי צה"ל. מיכאלי אמרה בדבריה כי משרד התחבורה יזם פתרון בשיתוף פעולה עם צה"ל וטענה כי יש כבר תקציב לפתרון הבעיה החמורה.

בפתח דבריה אמרה: "אנחנו יודעות ויודעים שיש עומס נוראי וצפיפות אדירה בכבישים ובתחבורה בכלל, בעיקר בשל מחסור עצום בתחב"צ והמצב שהגענו אליו הוא בלתי נסבל. התמונות בעומסים בתחבורה הציבורית בראשון בבוקר מחרידות ומתארות מציאות חיים של שנים שבה ראשון בבוקר הוא בלתי אפשרי והדוחק והצפיפות גורמים לכולם לשלם את המחיר, גם לאזרחיות והאזרחים". 

מיכאלי הוסיפה כי עם כניסתה למשרד התחבורה, היא פנתה לרשות התחב"צ כדי שיפתרו את הבעיה. "שמחתי לגלות שהצוות הגה את הרעיון המבריק להפוך את צה"ל לעוד מפעיל תחבורה. כך הצענו לצה"ל הסכם שמאפשר מצד אחד לפנות מקום בתחב"צ ומצד שני לתת שירות טוב יותר לחיילים והחיילות בהגעה והחזרה מהבסיסים. מדובר על פינוי של אלפי מקומות ברכבת ועשרות אלפי מקומות באוטובוסים בשעות השיא ברחבי הארץ". 

לשמחתה, הוסיפה השרה, "הרעיון שיזם משרד התחבורה היה במו"מ והייתה לי הזכות להגיד להם ללכת על זה בכל הכוח. הצלחנו להביא 100 מיליון שקלים מהאוצר, שמבין גם שחייבים לטפל בזה – לא אירוע של מה בכך".

השרה מיכאלי בוועדה

השרה מיכאלי בוועדה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

  
"משרד התחבורה מעוניין לשתף פעולה עם כל הגורמים במשק ובממשלה וכן עם גורמים אזרחיים כי התקיעות של התחבורה בחיים שלנו חייבת להשתחרר", סיכמה השרה מיכאלי. "זה דרוש כדי להזיז את המשק קדימה, כדי לאפשר לנו להגיע לאן שנרצה בחיים ובטח כדי לאפשר לחיילות וחיילים להגיע לבסיס/הביתה בצורה נוחה ויעילה. הפרוייקט הזה יקטין את העומס במרכזי הערים ובתחנות המרכזיות והוא חלק מהמאמץ ליצירת תשתית למעקב וניהול תחבורה בזמן אמת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן