תוך שבוע אחד: פתח תקווה הפכה מירוקה לכתומה, בגלל האולפנית

תלמידות שהשתתפו במפגש הכנה לחטיבה באולפנית נאלצו להיכנס לבידוד לאחר שהתגלתה נערה חיובית לנגיף הקורונה. העירייה הנחתה את בני המשפחה של המבודדות לחזור לשגרה רק לאחר שהן תקבלנה תשובה שלילית

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 16:51 כד בתמוז התשפא

תוך שבוע אחד: פתח תקווה הפכה מירוקה לכתומה, בגלל האולפנית
צילום: David Cohen/Flash90

הבוקר (א') התגלה כי ממוצע המאומתים השבועי הוא הגבוה ביותר מאז תחילת חודש אפריל, והתחלואה ממשיכה לעלות. תלמידה אשר השתתפה במפגש הכנה לכיתות ז' ביום חמישי האחרון באולפנת ישורון התגלתה כחיובית לנגיף, ולכן נכנסו לבידוד תלמידות רבות אשר נכחו במפגש מבתי הספר הבאים: מעלות חיים, נווה אברהם, נצח בנות, אורי אורבך, דעת מבינים. כמו כן גם אנשי צוות שהיו במפגש נכנסו לבידוד.

מהעירייה נמסר כי בני משפחה של המבודדות רשאים לחזור למוסדות החינוך רק אחרי ביצוע בדיקת קורונה של המבודד וקבלת תשובה שלילית, וכן לאחר מילוי טופס הצהרה ייעודי – "בידוד הנחשף כנדרש בהנחיות", ומסירת הטופס ותשובת בדיקה שלילית למוסד החינוכי. 

בתוך כך עלה מספר המאומתים לקורונה בעיר ל-128, לעומת 108 ביום חמישי, כך על פי נתוני משרד הבריאות. פתח תקוה הפכה לכתומה ברמזור הקורונה עם ציון רמזור של 6.6, כאשר לפני מספר ימים הייתה צהובה ולפני כשבוע ירוקה. שיעור השינוי במאומתים בשבוע עומד על 366 אחוז. על פי משרד הבריאות, כתום, הדרגה האחרונה לפני אדום במפת הרמזור, משמעו מדיניות של בלימה, תוך סגירת תחומים בהתאם לרמת הסיכון שלהם. 

התחלואה בקרב בני הנוער ממשיכה להיות גורם משמעותי בהדבקה בקהילה, כאשר רק בשבוע שעבר נודע לאתר כיפה על התפרצות קורונה במחנה מעיינות האומה אשר התקיים השנה ללא הגבלות מיוחדות. אחת הבנות שהייתה בסמינריון פיתחה תסמינים לנגיף במהלך הימים האחרונים ונשלחה לבדיקת קורונה, בבדיקה התברר שהנערה חיובית לקורונה וההשלכות היו גדולות במיוחד. כל משתתפות המחנה, 400 נערות, נשלחו לבידוד של שבועיים במקום להנות מתחילתו של החופש הגדול. הבנות בבידוד עורכות בדיקות קורונה ועד כה התגלו כשמונה נערות מאומתות שככל הנראה נדבקו מאותה נערה, חלקן מהעיר לוד ומהיישוב טלמון. 

 מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביממה האחרונה, אומתו 185 חולים חדשים בקורונה, כשמספר החולים הפעילים טיפס ל-2,455. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.5% ומקדם ההדבקה עומד על 1.41. בבתי החולים מאושפזים 62 חולים, 35 מהם במצב קשה, ביניהם גם אישה בהריון ושני ילדים לא מחוסנים. 17 חולים מאושפזים במצב קריטי ועוד 16 מונשמים. עד כה מתו מהנגיף בישראל 6,429 בני אדם.