מחסור בדלק ומשבר כלכלי | לבנון בקריסה

הלירה הלבנונית צונחת ושוברת שיאים שליליים, מחסור חמור בציוד רפואי ושיעור אבטלה גבוה. השכנה מצפון מתמודדת עם משבר חמור ביותר. חיזבאללה מנצל את המצב הקשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 09:21 יט בתמוז התשפא

מחסור בדלק ומשבר כלכלי | לבנון בקריסה
מפגינים בלבנון , צילום: shutterstock

תקופה קשה עוברת על האזרחים בלבנון. בזמן שעור מרבית הישראלים לבנון היא לא יותר ממקום מושבו של ארגון הטרור חיזבאללה עבו האזרחים בלבנון חוסר התפקוד של השלטון המושחת הביא את החיים במדינה לבלתי נסבלים. האזרחים לא זוכים אפילו לדלק עבור המכוניות, הכלכלה במדינה שוברת שיאים שליליים

אובדן המשילות במדינה שמתבטא בכוח העצום של חיזבאללה הביא את לבנון לקריסה כללית. כמעט בכל חזית נמצאת המדינה בבעיה חמורה. המטבע הלבנוני, הלירה, נמצאת בשפל היסטורי וממשיכה לצנוח ללא הפסקה. דולר אמריקאי בודד שווה לא פחות מ1,527 לירות, צניחה שמשקפת את המשבר הכלכלי ופוגעת באזרחים ובמשקיעים זרים שבורחים מהמדינה.

בעקבות המשבר הכלכלי המדינה לא מצליחה להפעיל את מערכת הבריאות שלה, דווקא בזמן משבר הקורונה במדינה קיים מחסור חמור בצוותים רפואיים, מיטות אשפוז וציוד רפואי בסיסי. האזרחים שמעוניינים בחיסון לנגיף הקורונה נאלצים לקנות את החיסון בכספם. האזרחים המיואשים לא מצליחים אפילו להשיג דלק עבור מכוניותיהם, קיים מחסור חמור בדלק מה שמביא אזרחים רבים להשבתה כפויה של רכבם הפרטי ולרכישת חמורים כתחליף זול.

למעלה מ-50 אחוז מאזרחי לבנון לא עובדים בעבודה קבועה ורבים מהם סובלים מאבטלה. רבים לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש מוצרים בסיסיים. המצב מביא את האזרחים לתסכול עמוק ולמחות נגד הממשל.

מי שמנצל את המצב הקשה של האזרחים הוא ארגון הטרור חיזבאללה שמבסס את שלטונו במדינת הארזים, ארגון הטרור נהנה מהאנרכיה ולא מסייע לאיזון המצב, במערב חוששים כי המשבר החמור יביא לקריסת המדינה שצלחה את האביב הערבי בשנת 2011.