הממשלה אישרה את מתווה המכרז להקמת מתחם בדיקות בנתב"ג

המכרז שאושר כולל הפעלה של מתחם בדיקות הקורונה בשדה התעופה והתשלום יהיה על חשבון הנוסע. בנט: "כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה לאומית ענקית, וזה נתב"ג. דרך נתב"ג היה את המחדל הגדול, שהביא לפגיעה וגם למותם של אלפי ישראלים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 27/06/21 15:07 יז בתמוז התשפא

הממשלה אישרה את מתווה המכרז להקמת מתחם בדיקות בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג, צילום: Flash90

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית את מתווה המכרז להקמת מתחם בדיקות בנתב"ג, במסגרתו יוטל על משרד הבריאות לקדם את פרסומו של המכרז בהתאם. במסגרת המתווה, יפרסם משרד הבריאות מכרז להקמה ולהפעלה של מתחם בדיקות הקורונה אשר יפעל למשך כל תקופת הזמן בה ידרשו הבדיקות.

המכרז יעבוד בשיטת "רשת ביטחון" והתשלום יהיה על חשבון הנוסע. כמו כן, למשרד הבריאות יוקצו תקני בקרה על אופן תפעול המתחם. עד להשלמת המכרז יורחבו מספר עמדות הבדיקה במתחם הקיים או בסמוך לו. המתווה הובא לאישור הממשלה ע״י משרד ראש הממשלה שהוביל את הנושא בשיתוף עם משרדי הבריאות, האוצר והתחבורה.

בנט: "כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה לאומית ענקית, וזה נתב"ג. דרך נתב"ג היה את המחדל הגדול, שהביא לפגיעה וגם למותם של אלפי ישראלים, ואנחנו מבינים זאת. לכן, בתיאום עם שרת התחבורה, עם שר הבריאות ועם שרת הפנים, החלטנו למנות מנהל מיוחד לטיפול במעברים ולמניעת הכניסה של הנגיף הזה ושל וריאנטים ונגיפים עתידיים מהעולם לתוך ישראל".