התפרצות הקורונה | במשרד הבריאות נערכים להגבלות נוספות

אחרי ההחלטה הדרמטית להחזיר את המסכות בחללים הסגורים, במשרד הבריאות שוקלים החמרות נוספות: צמצום הטיסות והחזרת התו הירוק. תושבי אשקלון התבקשו לבוא ולהיבדק

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 22:44 יד בתמוז התשפא

התפרצות הקורונה | במשרד הבריאות נערכים להגבלות נוספות
חוזרים למסכות בחללים סגורים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אחרי יום נוסף בו נרשמה עליה בתחלואה עם כ-169 נדבקים חדשים, המספר הגבוהה ביותר מאז חודש אפריל, במשרד הבריאות נערכים להגבלות נוספות אותם יציגו לראש הממשלה נפתלי בנט. ההיערכות מגיעה על רקע איתור שרידים של הווריאנט ההודי בעיר אשקלון.

כפי שדווח בN12 במשרד שוקלים להגביל את כמות הטיסות הנכנסות לארץ וכן להחזיר את התו הירוק. בכירי משרד הבריאות צפויים להיפגש בקרוב עם בנט ולהציג לו את התכנית שתתקדם בכפוף לעלייה בהדבקה ולמצבו של מקדם ההדבקה. צעד נוסף שנמצא על השולחן במקרה של עלייה חדה בתחלואה הוא ההגבלה על התקהלויות. מוקדם יותר היום הודיע פרויקטור הקורונה נחמן אש כי החל מיום ראשון תחול חובת עטיית מסיכות בחללים הסגורים.

בנימינה, אחת ממקדי ההתפרצות הנוכחית הפכה היום לאדומה והיא העיר האדומה היחידה בישראל. ראש מועצת בנימינה אמר כי ככל הנראה הווריאנט ההודי הגיע למועצה בעקבות תושב שחזר מחו"ל. ראש העיר הוסיף כי הנחה את הגורמים במועצה לדחות את כל באירועים שתוכננו לסוף השנה. כמו כן בוטלו כל המסגרות הבלתי פורמאליות לרבות תנועות הנוער והמתנסים. 

בעיר אשקלון נרשמה היום דאגה בעקבות גילוי שאריות של זן הדלתא המדבק במי השופכין של העיר. בהודעה שנשלחה לתושבי העיר נכתב כי: "בעקבות הימצאות של וריאנט הודי של נגיף הקורונה במערכת הביוב שמנוקזת בעיר אשקלון בימים האחרונים, קיים בסיס לחשד של התפשטות תחלואה סמויה בעיר. נדגיש כי אין קשר בין מערכת המים לביוב ולכן אין חשש להידבקות באמצעות מי שתייה.

על מנת למנוע התפרצות של המחלה בקרב תושבי העיר, עיריית אשקלון בשיתוף משרד הבריאות פועלים לגילוי מוקדם של הדבקה בנגיף על ידי הקמת מתחם בדיקה ברחבי העיר, בנוסף למוקדי הבדיקות של קופות החולים בעיר. פרטים אודות המתחם יפורסמו בהמשך. התושבים מתבקשים לגשת ללא הפנייה או הרשמה ולעבור בדיקה. גילוי מוקדם ימנע הדבקות נרחבות ותחלואה שעלולה להיות קשה בחלק מהמקרים.