שימו לב: משרד הבריאות השיק תעודות מתחסן חדשות

ברקע ההתפרצות הקורונה החדשה, משרד הבריאות משיק היום תעודה חדשה שתחליף את את תעודות המתחסן והמחלים. התעודה תהיה בתוקף עד סוף 2021, בתקווה שהווריאנט ההודי לא ישבש את העניינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 12:56 יא בתמוז התשפא

שימו לב: משרד הבריאות השיק תעודות מתחסן חדשות
חיסון לקורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מספר המאומתים בארץ נמצא בעלייה והחשש לווריאנט ההודי גובר, לצד ההתפרצות הקטנה משרד הבריאות הודיע היום (ב') כי פתח לציבור אפשרות להוציא תעודה חדשה המעידה על חיסון או החלצה. התעודה החדשה ייחודית בכך שהיא אחידה למתחסנים ומחלימים ותוקפה הוא עד סוף 2021.

בהודעה מטעם משרד הבריאות נכתב כי: "משרד הבריאות השיק תעודה אחודה, המחליפה את תעודות המתחסן והמחלים ומאחדת אותן לתעודה אחת. התעודה מכילה הן את פרטי החיסונים והן את פרטי ההחלמה ככל שישנם, ותוכל לספק מענה גם למי שהחלימו והתחסנו במנת חיסון אחת".

צילום: צילום מסך מתוך האתר להנפקת התעודה החדשה.

עוד נכתב בהודעה כי: "נכון לעכשיו, ובהתאם למדיניות המשרד, תוקף התעודה האחודה הינו 31.12.2021 והציבור מוזמן להנפיק את התעודה במקום תעודות המתחסן והמחלים הקיימות שתוקפן עומד לפוג.  הנפקת התעודה האחודה אפשרית באתר משרד הבריאות ובאמצעות מוקד קול הבריאות בטלפון 5400*".

במשרד הבריאות ערים כמובן להתפתחויות האחרונות וההתפרצות בבנימינה שמקורה בווריאנט ההודי. כזכור מוקדם יותר השבוע שלח המשרד לראשונה מחוסנים לקורונה לבידוד ביתי לאחר שנחשפו לחולה במהלך הופעה בעיר בית שאן.

ישראלים רבים שהתחסנו במהלך החורף קיבלו תעודות עם תוקף של חצי שנה בלבד, מי שלא יחדש את התעודה עלול למצוא את עצמו מחוץ לאירועי תרבות, מסעדות, בתי מלון וכן מקומות נוספים שהכניסה אליהם מותנית בהצגת תו ירוק.


חיסונים.