הרב שמואל אליהו: "חובתנו המוסרית היא לא לפרנס את מי שרוצה ברעתנו"

רב העיר צפת ומבכירי רבני הציונות הדתית אומר בפתח שנת השמיטה, כי מצווה לרכוש רק מחקלאים יהודים. מנכ"ל אוצר הארץ: "בתקופה הזאת של ביזוי הכבוד הלאומי אני קורא לממשלת ישראל, לא לקנות סחורה חקלאית מהרשות הפלשתינית ועזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/21 17:54 י בתמוז התשפא

הרב שמואל אליהו: "חובתנו המוסרית היא לא לפרנס את מי שרוצה ברעתנו"
הרב שמואל אליהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב שמואל אליהו מבכירי רבני הציונות הדתית ורב העיר צפת, אמר היום (א') כי יש לרכוש תוצרת חקלאית רק מחקלאים יהודים ולא מערבים. הדברים של הרב נאמרו על רקע קמפיין ארגון אוצר הארץ שיצא לאחרונה בקרב הציבור הציוני דתי וקרא לרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים.

 "אנחנו נמצאים אחרי לחימה ממושכת באויב ערבי שרוצה להשמיד אותנו, שיורה על חפים מפשע בלי אבחנה, ראינו שגם בתוך הארץ יש מי שרוצה להרוג אותנו ולא רק בעזה. אלפים רבים מערביי ישראל יידו אבנים כלפי ילדים ונשים רק בגלל שהם יהודים, ראינו בקבוקי תבערה מושלכים לעבר חפים מפשע ולינצ'ים מזעזעים באנשים שהלכו בבוקר לבית כנסת, לכן אנחנו צריכים לחזק את החקלאות היהודית ולרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים ולא מערבים וממבקשי רעתנו", אמר הרב אליהו, והוסיף כי גם לאור משבר הקורונה יש לרכוש תוצרת חקלאית רק מיהודים.

צילום: אוצר הארץ


באוצר הארץ הפיצו מנשרים עליהם נכתב: "שהעגבנייה הבאה שלכם לא תממן את בלון התבערה הבא" וגם "שהמלפפון הבא שלכם לא יממן את הרקטה הבאה". הארגון הוקם לפני 21 שנים כדי לסייע לחקלאים יהודים לקראת שנת השמיטה ובשנת השמיטה שתכול בראש השנה הקרוב עם כניסת שנת תשפ"ב.

איתן מאיר, מנכל אוצר הארץ, מסר כי דווקא בתקופה זו של ביזוי הכבוד הלאומי הם קוראים למדינת ישראל וממשלת ישראל, לא לקנות סחורה חקלאית מהרשות הפלשתינית ועזה. "לא יכול להיות ששורפים מכוניות, מבצעים לינצ'ים ופוגעים באנשים רק כי הם יהודים, ואחר כך מדינת ישראל תממן אותם, זה אבסורד. דווקא עכשיו יש לחזק את החקלאים הישראלים ואוצר הארץ עושים את זה בכבוד".