"בשכונות חרדיות בירושלים וסביבותיה": עלייה חדה בתחלואה נשימתית בקרב ילדים

ברקע היציאה הסופית מהקורונה, דו"ח של משרד הבריאות מגלה כי נרשמה עלייה חדה בהגעת ילדים לבתי חולים בשל וירוסים בדרכי הנשימה, כאשר הערכות הן שחזרת ההתקהלויות והורדת המסכות הביאה לכך

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/06/21 11:07 ז בתמוז התשפא

"בשכונות חרדיות בירושלים וסביבותיה": עלייה חדה בתחלואה נשימתית בקרב ילדים
ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדו"ח השבועי של משרד הבריאות שעוסק בבקרת מחלות, עולה כי ישנה עליה חדה במחלות ששכיחות בדרך כלל בחורף, וכעת מתפשטות בישראל, ומביאות ילדים רבים לבתי החולים בארץ. בשבוע האחרון, נצפתה גם עלייה משמעותית באחוז ההגעות לחדרי המיון של תינוקות בני עד גיל שנתיים בשל ברונכיוליטיס - זיהום נגיפי בדרכי הנשימה, גם מעל הממוצע השנתי.

בבתי החולים וקופות החולים מדווחים בשבוע האחרון על עלייה בכל הגילים בתחלואה של וירוסים בדרכי הנשימה העליונות. גורמים במשרד הבריאות סוברים שיש קשר בין חזרת ההתקהלויות והורדת המסכות לעלייה בתחלואה.

בבית החולים הדסה בירושלים הפיצו בימים האחרונים אזהרה בעקבות אותה עלייה בתחלואה בקרב ילדים: "בהקשר זה, וכאחת ההשפעות המעניינות שלאחר גלי המגפה, אנו רואים עכשיו התפרצות קיץ מאוד חריגה של RSV בקרב ילדים", נאמר במכתב כשהכוונה היא לנגיף הנשימתי -Respiratory Syncytial Virus. 

"התפרצות ה-RSV בולטת, נכון לעכשיו, בשכונות חרדיות בירושלים וסביבותיה, ומתבטאת בעומס ניכר במיון ילדים, מחלקת הילודים וטיפול נמרץ ילדים", צויין במכתב, "אנו עוקבים אחריה באופן צמוד – מקומית וארצית. התפרצות מעין זו יכולה להתפשט ולגרום לתחלואה משמעותית גם בקרב האוכלוסייה המבוגרת שבסיכון, במיוחד קשישים, חולים עם מחלות רקע ומדוכאי חיסון".

במקרה טראגי שהתרחש אתמול (ד') בבית החולים תל השומר, ילד בן 12 נפטר לאחר שנדבק בנגיף עונתי שאינו קשור לקורונה. הילד הגיע לפני מספר ימים לבית החולים שיבא בתל השומר ואושפז במחלקת ילדים.

לילד שנפטר לא היו מחלות רקע והוא היה בריא בדרך כלל. גורמים המעורים בפרשה, אומרים כי מדובר בנגיף שאינו מסוכן בדרך כלל, שגורם לרוב לחום ותופעות קלות, אך סיבוך מיוחד הביא לפטירתו של הילד. נסיבות האירוע בבדיקה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן