יאיר לפיד: "האנשים האלה הם חרפה לעם ישראל"

לקראת סיום צעדת הדגלים, ראש הממשלה החליפי תקף את הקריאות הגזעניות מצד חלק מהחוגגים: "איך אפשר להחזיק דגל ישראל ביד ולצעוק 'מוות לערבים' באותו הזמן?" | לפיד הוסיף והבהיר: "את המצעד במתכונת הנוכחית צריך היה לאשר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/06/21 20:52 ה בתמוז התשפא

יאיר לפיד: "האנשים האלה הם חרפה לעם ישראל"
סמוטריץ' ובן גביר במצעד הדגלים, צילום: ללא

אחרי החששות מעימותים עם ערבים, ואיומי החמאס ברקע, מצעד הדגלים בירושלים קרוב לסיומו, וזאת ללא אירועים חריגים, למעט זריקות אבנים על החוגגים והשוטרים שאבטחו את האירוע, וכן קריאות גזעניות מצד חלק קטן ממשתפי הצעדה. לפני זמן קצר המשטרה הודיעה כי כלל הצירים שהיו חסומים בעקבות המצעד - נפתחו לתנועה.

לפי דיווחי המשטרה, במהלך המצעד נעצרו 17 ערבים-ישראלים ברחובות הסמוכים למסלול המצעד בשל הפרת סדר של כשחלקם אף יידו אבנים ותקפו שוטרים. במהלך הפרות הסדר, נפצעו 2 שוטרים שפונו לטיפול רפואי.

"את מצעד הדגלים במתכונת הנוכחית צריך היה לאשר", הבהיר הערב (ג') ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, "אני מברך את השר לביטחון פנים עמר בר-לב על עבודת המטה המצוינת וניהול האירוע".

"יחד עם זאת, העובדה שיש גורמים קיצוניים שבשבילם דגל ישראל מייצג שנאה וגזענות היא מתועבת ובלתי נסלחת", תקף לפיד, "בלתי נתפס איך אפשר להחזיק דגל ישראל ביד ולצעוק 'מוות לערבים' באותו הזמן. זו לא יהדות ולא ישראליות, וזה בטח לא מה שמסמל הדגל שלנו. האנשים האלה הם חרפה לעם ישראל".

החוגגים במצעד הדגלים

החוגגים במצעד הדגליםצילום: ללא

גם יו"ר ה'ציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' הודה לשר בר לב, למפכ"ל ולשוטרים שאיפשרו את קיומו של המצעד: "אלפים בריקוד דגלים שמח ועוצמתי בירושלים. מלא שמחה, מלא אמונה, מלא גאווה לאומית, מלא אהבה לעם ולארץ ולירושלים ולדגל. עם ישראל חי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן