המ"כית הגיעה לסיור בכנסת וריגשה את כולם

אף אחד לא ראה את זה בא: מכ"ית טירונים, סיירה עם חבריה לסגל במשכן הכנסת, כשלפתע הבחינה בפסנתר ומיד רצתה לנגן בו. עובדי המשכן פנו למנכ"ל הכנסת שאישר מיד, והמפקדת הצעירה הפליאה בנגינה שריגשה את כל הנוכחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/21 13:11 א בתמוז התשפא

המ"כית הגיעה לסיור בכנסת וריגשה את כולם
החיילת וחבריה ליחידה, צילום: דוברות הכנסת

עינב שנקר מ״כית טירונים מפלוגת ארבל בבה״ד 7 לקחה חלק בסיור מיוחד של מרכז המבקרים בכנסת כחלק מהכנת סגל רגע לפני גיוס מחזור חיילים נוסף בסוף החודש. כשסיירה עם חבריה ליחידה בטרקלין שאגאל וחלפה על פני מיצג מגילת העצמאות ראתה את הפסנתר המיתולוגי של הכנסת והתרגשה מאוד בשל אהבתה לנגינה. 

כשהביעה רצון לנגן על הפסנתר שלקח חלק באירועים החשובים במשכן לאורך השנים, נבדקה מיד האפשרות האם ניתן יהיה לנגן עליו. הבקשה הגיעה אל מנכ״ל הכנסת סמי בקלש ששמע שהפסנתרנית היא חיילת והסכים מיד.

שנקר החלה לנגן בספונטניות את היצירה ״Comptine d'Un Autre Été״ של המוזיקאי הצרפתי הנודע יאן טירסן בצירוף מקרים מפתיע לעובדה כי את השטיחים ההיסטוריים שלצידם ניגנה - יצר האומן הצרפתי היהודי מארק שאגאל.

מיד כשנשמעו הצלילים הייחודיים בטרקלין שאגאל התרגשו חבריה של רב״ט שנקר ליחידת הסייבר תקשוב וגם מאזין אחד מיוחד, אביה, מנשה שנקר עובד וותיק בכנסת שלא האמין כי בתו מנגנת במרכזו של בית המחוקקים הישראלי.