הרב הראשי לשעבר: עדיף לאכול חזיר מלהיות הומו

הרב שלמה עמאר נשא שיעור בו הוא יוצא נגד הקהילה הלהט"בית: "בהמות וחיות לא מתנהגות ככה, איפה ניקח את בושתינו וחרפתנו". על דתיים הומואים אמר: "הלוואי והיו אוכלים חזיר בהדיא לפני שיעשו מעשה כזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/21 11:59 כח בסיון התשפא

הרב הראשי לשעבר: עדיף לאכול חזיר מלהיות הומו
צילום: Aharon Krohn/Flash90

חודש יוני הוא החודש בו מציינים ברחבי העולם את "חודש הגאווה", בו מקיימים מצעדים של הקהילה הגאה ברחבי העולם בכלל ובישראל בפרט. בין המקומות בהם מתקיים מצעד זה גם בירושלים, מצעד שמעורר בכל שנה סערות רבות ומתחים. רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, נשא במוצאי שבת שיעור בו יצא נגד קיום המצעד בעיר ותקף את קהילת הלהט"ב.

"גם היום עשו את המצעד של התועבה, שכביכול הם מתגאים בה. אוי לה לאותה בושה, אוי לה לאותה חרפה, בהמות וחיות לא מתנהגות ככה" אמר הר עמאר במהלך שיעורו. עוד הוסיף: "אוי לה לאותה בושה שגויי הארצות מתביישים בזה, מתנגדים לזה. איפה ניקח את בושתינו וחרפתנו". הרב עמאר גם הביע תסכול מכך שרבנים לא יכולים לצאת נגד הקהילה הלהט"בית: "מי שידבר יש גזרה של המן, מי שידבר יכרתו את ראשו". הרב סיפר על כך שמינוי לרב צבאי ראשי נמנע בשל דבריו נגד הקהילה הלהט"בית: "הוא אמר דברים עדינים ולפי התורה היה צריך להגיד דברים אחרים".

בנוסף הרב יוצא נגד דתיים המשתייכים לקהילה הגאה או מביעים תמיכה בה: "הגענו לשפלות כזו, לירידה כזו, שיש אנשים שנקראים דתיים, הולכים עם כיפה, הלוואי והיו מורידים אותה, הלוואי והיו אוכלים חזיר בהדיא, לפני שיעשו מעשה כזה". הרב תוקף גם את אלו ההולכים לחתונות של זוגות חד מיניים: "אין בושה יותר מזה, אין טומאה יותר מזה, אין עבירה יותר מזה - זה שער החמישים של הטומאה אין לי ספק בזה".


(דברי הרב על מצעד הגאווה החל מדקה 44:30)

בעקבות דבריו אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות הגיב: "כרב הראשי לירושלים הרב עמאר בוחר להסית ולבזות את קהילת הלהט''ב, במקום לשלוח מסר של סובלנות והכלה. התועבה כאן היא לא המצעד, אלא כהונתו של הרב עמאר והעמדות המשסות שהוא מביע. אין מקום בציבוריות הישראלית לרב ראשי עם דעות כאלו, על אחת כמה וכמה כאשר משרתו ממומנת על ידי משלמות המיסים. מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים שהתקיים בשבוע שעבר מזמין גם את הרב עמאר לצעוד איתנו בשנה הבאה. הלוואי שגם מנהיגים רוחניים כמו הרב עמאר יעסקו בקירוב לבבות ואהבת חינם, במקום להסית ולהרבות שנאת חינם."