סקר חדש מגלה מה חושבים מצביעי ימינה על הברית עם רע"מ

סקר חדש המתפרסם הבוקר מגלה כי 52.7% ממצביעי ימינה סבורים שבנט הפר את אמון בוחריו כשחתם על רוטציה עם לפיד, בעוד ש-46.1% סבורים שהוא עשה כל מאמץ וההסכם הוא אלטרנטיבה נכונה | האם ראוי להסתמך על קולות מפלגה ערבית?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/06/21 09:18 כד בסיון התשפא

סקר חדש מגלה מה חושבים מצביעי ימינה על הברית עם רע"מ
פעילי ימינה לאחר פרסומים המדגמים, צילום: Avi Dishi/Flash90

סקר חדש של 'דייקרט פולס' ב'מקור ראשון', שנערך לאחר הכרזת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כי עלה בידו להקים ממשלה. תפקיד ראש הממשלה יתנהל ברוטציה, כשהראשון לכהן בתפקיד הוא יו"ר ימינה, נפתלי בנט. נתוני הסקר מלמדים כי מצביעי ימינה כמעט חצויים בשאלת השותפות של יו"ר מפלגתם עם יו"ר יש עתיד. 

השאלה הראשונה היתה: בנט חתם על הסכם לממשלה ברוטציה עם יאיר לפיד. עם איזה מהמשפטים הבאים אתם מזדהים ביותר? 52.7% ממצביעי ימינה השיבו כי בנט הפר את אמון בוחריו כשחתם על רוטציה עם לפיד, 46.1% סבורים שהוא עשה כל מאמץ להקמת ממשלת ימין וההסכם עם לפיד הוא אלטרנטיבה נכונה בניבות הקיימות.

האם לדעתכם ראוי להסתמך על קולות של מפלגה ערבית בהקמת ממשלה? 59.1% ממצביעי ימינה השיבו שלא ראוי להסתמך על מפלגה ערבית בהקמת הממשלה, 29.9% חושבים שנכון להסתמך, ל-11% ממצביעי ימינה אין עמדה בנושא.

האם היום, כשאתם רואים את הקמת הממשלה החדשה שהוקמה, הייתם משנים את הצבעתכם? 52.2% מהנשאלים השיבו כי היו משנים את הצבעתם, 43.6% לא היו משנים ו-4.2% טרם החליטו.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Dircet Polls LTD עבור מקור ראשון בתאריך 03.06.21, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 518 משיבים בוגרים (18+) מצביעי מפלגת ימינה בבחירות מרץ 2021. טעות הגימה היא -+3.8% בהסתברות של 95%.

עורך הסקר, שלמה פילבר, סיכם את תוצאותיו: "המסע שהחל לפני תשע שנים כיו"ר הבית היהודי עם 12 מנדטים, מסתיים בלשכת ראש הממשלה עם תמיכה של שלושה מנדטים ומעט יותר – רובם מהבייס הציוני־דתי־ליברלי שבעבר נדד לשדות זרים באופן נדיר וחריג בנט עשה את המהלך הזה לבדו, ולצורך כך הוא שעבד, מכר ונטש את כל נכסיו הפוליטיים. רק לפני שנה היו לו 20 מנדטים בסקרים, והיום הוא לא יעבור את אחוז החסימה אם לא "יעלה בידו" להקים ממשלה".

"בוחרי ימינה כועסים", סיכם הסוקר פילבר בדבריו במקור ראשון. "רק 35% מהם יצביעו לבנט שוב, 12% מתלבטים, והשאר כבר עברו למפלגות ימין אחרות", ציין. "בוחרי ימינה נתנו לבנט ושקד קרדיט במשך שמונה שנים כדי שיקימו בית פוליטי חדש לציונות הדתית; אבל בנט ראה בימינה יותר מכל דלק סילוני נתיק, שאמור לתת לטייס את התנופה להגיע ליעד, ואחרי שמילא את משימתו מושלך לצדי הדרך. אם לשפוט לפי מקרי העבר בפוליטיקה, הציבור הרבה פחות סלחן לפוליטיקאים שאכזבו. אהוד ברק הוא הדוגמה המובהקת ביותר".