סמוטריץ' נגד שרקי: "מאכילים אותך לוקשים"

יו"ר הציונות הדתית לא אהב את הדיווח על התעקשות איילת שקד לקבל את התפקיד בוועדה למינוי שופטים, ותקף את עיתונאי חדשות 12 שלא נשאר חייב: "חבל שבשם התסכול אתה מנסה להוציא אותי שותף להונאה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/06/21 08:57 כב בסיון התשפא

סמוטריץ' נגד שרקי: "מאכילים אותך לוקשים"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קצת יותר מ-12 שעות נותרו לפקיעת המנדט של יאיר לפיד להרכבת ממשלה, כשמרבית הפרטים והתנאים בין המפלגות נסגרו, הפער המרכזי שנשאר הוא התעקשות ימינה ואיילת שקד למינויה כנציגת הממשלה בוועדה למינוי שופטים, במקומה של יו"ר העבודה מרב מיכאלי.

עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי שדיווח על המחלוקת שמאיימת על היתכנותה של הממשלה הנרקמת אמר: "מחלוקת שקד-מיכאלי היא אירוע אמת רחוק מפתרון. שקד לא תבוא בלי הישג רשום על שמה אישית, גם במחיר הקרסת הממשלה. זה לא סגור".

מי שלא הסכים עם כנות המהלך של שקד והדיווח של העיתונאי הסרוג על כך, הוא יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ': "הוועדה למינוי שופטים היא 'אירוע אמת' כמו הידיעה שלך על החזרה של בנט מממשלה עם תומכי טרור בזמן פרעות ערביי ישראל", הגיב סמוטריץ' לשרקי ואמר: "הכל הונאה אחת גדולה. מאכילים אותך לוקשים, שרקי ידידי, ואתה בולע בלי אפילו ללעוס".

יאיר שרקי

יאיר שרקיצילום: אליאור בן חיים

שרקי שלא אהב את המתקפה מצידו של יו"ר הציונות הדתית ענה: "בצלאל ידידי, השתדלתי עד עכשיו להתעלם מהקמפיין של כמה מתוסכלים בנושא, אבל אני רואה שגם אתה הצטרפת ולכן אנסה להשיב עבור העוקבים הענייניים שבאמת רוצים להבין: איני יודע מה קורה במוחו של בנט, אבל את ההודעה על הורדת ממשלת השינוי מהפרק הוא מסר ללפיד ולמנסור עבאס שסיפרו זאת בשידור חי. וגם לחברי המפלגה שלו".



"באותו זמן, איש לא ידע כיצד יתגלגל המבצע ומתי יסתיים", אמר עיתונאי חדשות 12, "ולכן הוא לקח סיכון במהלך, וזו הייתה אמת לשעתה כמו הרבה ידיעות פוליטיות וכפי שאתה מכיר היטב את התחום. הוריד מהפרק ואחר כך העלה. הקפדתי לציין שוב ושוב בשידורים במהלך המבצע כי בנט לא אמר את הדברים בקולו לציבור הישראלי, וגם לא חתם על הסכם עם הליכוד, ולכן הערכתי (והתווכחתי עם מי שחלקו על כך) שמבצע קצר יאפשר לנסות ולחדש את הממשלה כפי שקרה".

יאיר שרקי פנה לסמוטריץ' ואמר: "הכעס שלך על בנט ברור, רק חבל שבשם התסכול הזה אתה מנסה להוציא אותי שותף להונאה במזיד או בשוגג, כשאתה מכיר את המערכת ונזילותה ויודע שזה לא נכון".


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן