שיקלי פונה לחבריו בימינה: "אל תתנו את ידכם להקמת ממשלת שמאל"

חבר הכנסת הצעיר ממשיך בדרכו, וקורא למספר חברי סיעתו שלא להצטרף להקמת ממשלת שמאל. "איילת, עידית וניר, חבריי לדרך, אני מפציר בכם, עמדו בהבטחות שלנו לציבור בוחרינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/21 13:32 יז בסיון התשפא

שיקלי פונה לחבריו בימינה: "אל תתנו את ידכם להקמת ממשלת שמאל"
שיקלי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חודש סוער עובר על ח"כ עמיחי שיקלי, שממשיך לעורר תסיסה במפלגת ימינה. שיקלי קרא היום (ו') למספר חברים במפלגה לעמוד בהבטחת הבחירות שלהם ולא להצטרף לממשלת שמאל. 

"איילת, עידית וניר, חבריי לדרך", כתב בחשבון הטוויטר שלו, "בשבועות האחרונים נוכחנו שוב כי במזרח התיכון אי אפשר לחמוק מסוגיות לאומיות וביטחוניות גם לא לרגע. קיבלנו השבוע עדות נוספת לחתירה המתמשכת של בג״ץ תחת סמכויות נבחרי העם. אני מפציר בכם, עמדו בהבטחות שלנו לציבור בוחרינו, אל תתנו את ידכם להקמת ממשלת שמאל".

נזכיר כי ההתנגדות של הח"כ הצעיר לממשלת שמאל, החלה כבר בתחילת החודש, בבוקר שאחרי סיום המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב אותו העביר ליו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, הסביר כי הוא מתנגד לממשלת שמאל משלוש סיבות.

  1. "בצד האתי – אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ. "התחייבנו שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בהאג".
  2. בציר הדמוקרטי – ימינה היא למוטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית. במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים השחורים?

  3. בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והביטחונית הנוכחית : חילופי ממשל מסוכנים מעבר לים, התגרענותה של איראן, והאלימות הגואה בירושלים וביו"ש".

https://www.youtube.com/watch?v=RC3W6jPUcy4
(ח"כ שיקלי בראיון לאיילה חסון)