גנץ: "החלטתי להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי לשנה רביעית"

שבוע לאחר סיומו של מבצע ״שומר החומות״: שר הביטחון החליט להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל כוכבי לשנה רביעית. גנץ: "הרמטכ"ל מהווה עוגן של יציבות פיקודית ומבצעית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/21 17:49 טז בסיון התשפא

גנץ: "החלטתי להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי לשנה רביעית"
גנץ עם כוכבי, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (ה') לרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, על כוונתו להביא לממשלה את הארכת כהונתו לשנה רביעית. גנץ עידכן בנושא את ראש הממשלה נתניהו ואת היועץ המשפטי לממשלה. חשוב לציין שזה לא מקרה חריג, בשנים האחרונות רוב הרמטכ"לים מקבלים את ההארכה.

שר הביטחון גנץ אמר הבוקר: "הרמטכ"ל כוכבי מוביל את צה"ל בשנתיים וחצי האחרונות בתהליכים משמעותיים של בניין הכוח ותפיסת הפעלה רב מימדית תוך שילוב כלל הזרועות והגדלת הקטלניות. הארכת המינוי תאפשר להמשיך ולממש את מרכיבי תר"ש תנופה, שבאו לידי ביטוי ביכולות חסרות התקדים שהציג צה"ל במבצע "שומר החומות", וכן בפעולות המבצעיות שהתקיימו בתקופה האחרונה במגוון זירות הלחימה. 
בשנה האחרונה תחת הרמטכ"ל כוכבי, רתם צה"ל גם את יכולותיו האזרחיות לטובת סיוע במשימות לאומיות ובראשן המאבק בקורונה, דבר שביצר את מקומו של צה"ל כנדבך בלתי נפרד מהחברה הישראלית וממערך החירום הלאומי האזרחי. 
הרמטכ"ל מהווה עוגן של יציבות פיקודית ומבצעית. הארכת כהונתו בעת הזו של שינויים אזוריים ואתגרים ממגוון זירות, היא קריטית לביטחון ישראל."

לשכת רה"מ נתניהו: "ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ סיכמו ביניהם להאריך את כהונתו של הרמטכ״ל אביב כוכבי בשנה נוספת. ההחלטה תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה. ראש הממשלה משוכנע שתהיה לכך תמיכה רחבה בקרב חברי הממשלה. בהצלחה אביב"  

שר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט:"ברכות לרמטכ״ל אביב כוכבי על הארכת כהונתו. החלטה ראויה וטבעית. אשרי העם שאלה מפקדיו!"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן