נעצר חשוד שאיים על חייה של דנה וייס

המשטרה עצרה צעיר מהמרכז בחשד שאיים לפגוע בכתבת חדשות 12 ובבני משפחתה| מוקדם יותר הוגשו כתבי אישום נגד יוסף פרץ ויוסף מעטוף בגין תקיפת עובדי "כאן חדשות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/21 15:13 ז בסיון התשפא

נעצר חשוד שאיים על חייה של דנה וייס
דנה וייס. נעצר חשוד שאיים על חייה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרשנית וכתבת חדשות 12, דנה וייס ספגה בימים האחרונים איומים על חייה בעקבות דברים שאמרה. חברת החדשות לא לקחה סיכון והצמידה לוייס ולעוד שלושה מחבריה - יונית לוי, רינה מצליח וגיא פלג אבטחה צמודה.

היום (ג') הודיעה המשטרה כי עצרה אדם שלפי החשד עומד מאחורי האיומים כלפי וייס. לפי הודעת המשטרה, החשוד איים על וייס בשבת האחרונה בעקבות דברים שאמרה במהלך השידורים האחרונים, והודיע כי עוד באותו יום הוא מתכוון לפגוע בכל בני משפחתה. 

חקירת משטרה שנפתחה שלשום הביאה למעצרו של חשוד תושב המרכז בשנות ה-20 לחייו. בתום חקירתו יוחלט אם לבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו.

עו"ד אהרון מלכה ועו"ד אלעד שאול ממשרד אלעד שאול ושות' מסרו: "מרשנו הוא אחד מתוך עשרות אלפי אזרחים שהביעו תרעומת כלפי התבטאויות של הגברת וייס באולפן חדשות 12, בעת מלחמה, שעה שיהודים בכל רחבי הארץ הותקפו על רקע יהדותם. משטרת ישראל החליטה להגיש כתב אישום מדגמי נגד מרשנו, לעשות אותו "שעיר לעזאזל" על מנת להרתיע את הציבור ולהתעלם מאלפי ישראלים אחרים שפנו לגברת וייס בלשון בוטה במגוון אמצעי התקשרות. האפליה הפסולה הזו תיבדק בבית המשפט לצד טענות נוספות הקשורות לטיב האמירות ו-"הנחות סלבס" שנעשו לגברת וייס על ידי משטרת ישראל".

כתב אישום נגד תוקפי עובדי "כאן"

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה היום לבית המשפט השלום בעיר, כתב אישום כנגד יוסף פרץ ויוסף מעטוף שתקפו שני עובדים של "כאן חדשות", בגין תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, גניבה בנסיבות מיוחדות ועבירת איומים.

עובדי כאן 11 הכתב יואב זהבי לונדון והצלם רולן נוביצקי לסקר צעדה שיצאה משכונת התקווה בתל אביב לכיוון יפו. בעת שהצוות החל להיערך לשידור, פרץ ואדם נוסף החלו לצעוק לעבר צוות התאגיד "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים", תוך שהוא דוחף את המיקרופון שאחז יואב בידו. צוות התאגיד החל להתרחק בעוד שפרץ ממשיך לצעוק לעברו.

בתוך כך, פנה פרץ אל האנשים שהתקהלו במקום וקרא: "חבר'ה זה הכתבים של ערוץ 13 האנטישמים האלה. אלה כתבים של ערוץ 13". לאחר שרולן הבהיר לו כי הם מכאן 11 ענה לו פרץ "11 גם אנטישמים, שמאלנים אתם, אתם שמאלנים אתם, יא מנאייק..." בתגובה, התרחק צוות התאגיד וחצה את הכביש לצדו השני של הרחוב. בזמן זה פרץ יצר קשר טלפוני עם מעטוף ואמר לו "בוא לפה מהר, משדרים פה מערוץ 11".

בעת שצוות התאגיד שהה ברחוב תקפו הנאשמים את רולן מאחור ובהפתעה, מעטוף היכה בראשו באמצעות קסדה וכן היכה את המצלמה שאחז בידו, אשר נפלה מידיו והתרסקה על המדרכה. מיד לאחר מכן, בעט פרץ ברולן ותקף אותו באמצעות אגרופיו. במהלך ניסיונו להתגונן מהתקיפה, מעד רולן ונפל לאחור. בעודו מתרומם, מעטוף הטיח את הקסדה בראשו. כתוצאה ממעשיהם של המשיבים, נגרמו לרולן חבלות של ממש בין היתר בפנים, בקרקפת, בצוואר ונזקק לטיפול רפואי.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד נוימן וסרמן כי: "העובדה כי מדובר בתקיפה מכוונת, במסגרתה הציבו המשיבים את צוות התאגיד כמטרה לתקיפה אלימה, ללא כל התגרות מצדם, ועל רקע ביצוע תפקידם, מעידה כאלף עדים על מסוכנותם. דבריו של הנאשם לאורכו של כל האירוע, המגלים את עמדתו כלפי צוותי תקשורת, מעידים כי מדובר במעשים שבוצעו על רקע אידאולוגי של ממש. לכך מצטרפים דבריהם של המשיבים עם מעצרם לפיהם הם נכונים לחזור על המעשים".