בן כספית לשיח' הערבי: "אני בעל הבית פה, מי אתם שתעשו פוגרומים ביהודים?"'

בראיון שערכו בן כספית וינון מגל, עם אימאם מלוד, תקף בן כספית בזעם את האימאם, "יש לי ביקורת על הדרג המדיני, אבל אני חושב שצריך להיכנס באימ-אימא שלכם" והוסיף צריך להראות לכם מי בעל הבית פה, ושלא שורפים שום דבר של יהודים, כי בשביל זה קמה מדינה יהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/21 17:06 א בסיון התשפא

בן כספית לשיח' הערבי: "אני בעל הבית פה, מי אתם שתעשו פוגרומים ביהודים?"'
בן כספית וינון מגל, צילום: צילום מסך

האירועים האלימים שהתרחשו אמש ברחבי הארץ ובלוד בפרט, בהם כנופיות של ערבים  השחיתו, הרסו, שרפו, וניתצו כל רכוש הנחשד כשייך ליהודים, ובנוסף וגרמו לפציעתם של אזרחים נוספים מיידוי אבנים, הובילו את שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים, להכריז על מצב חירום על השטח המוניציפלי של לוד תוך הזרמת פלוגות מג"ב מיהודה ושומרון וגיוס פלוגות מילואים של מג"ב לצורך החזרת השקט לעיר.

אך נראה הפעם האירועים בלוד גדשו את הסאה אף מבחינתו של בן כספית אשר נחשב מתון יותר בדעותיו המדיניות מאשר ינון מגל. 

במהלך ראיון שערכו עם שיח יוסף אל- באז, האימאם של המסגד הגדול בלוד, תקף בן כספית את השיח' ואמר לו, כי גם לו יש ביקורת כלפי מדיניות הממשלה, אבל זה לא תירוץ לשום דבר מהברבריות של האנשים שלו, והתריע בפניו שהם עושים את השגיאה של 48.

כספית לא עצר והחריף את הטון מול השיח, "אפילו אני, מגדולי הלוחמים בשלטון נתניהו, חושב שצריך להיכנס באמ-אימא שלכם, עכשיו, הבוקר, תוך כדי השיחה הזאת שלנו איתך, ולהראות לכם מי בעל הבית פה, ולהראות לכם שלא שורפים שום דבר של יהודים בישראל" והוסיף כי "בשביל זה קמה מדינה יהודית פה, וגם להראות לך את זה בדיוק, ולהוכיח לך את זה, עד שתבין. כי בטוב אתם לא מבינים."
בן כספית שסרב הירגע המשיך לתקוף את השיח "גם אם יש לכם טענות למשטרה, גם למפגינים נגד נתניהו יש טענות למשטרה. אז מה? זה סיבה לפוגרומים? מי אתם שתעשו לינץ' ביהודים?"

השיח שניסה להגיב למתקפה של בן כספית אמר: "אתה יש לך את הכוח להיכנס באמ-אמא שלנו, בבקשה, תיכנס באמא שלנו ותמשיך את מה שקורה" 

בן כספית זעם עוד יותר וענה,  "לא אחר כך תצרחו, עוד פעם תהיו פליטים, ועוד פעם תחמיצו הזדמנויות ואכלו לי שתו לי, מי אתם בכלל??? אני בעל הבית, כדאי שתכירו בעניין הזה."   

השיח שניסה לענות בתקיפות לבן כספית: שאל בהתרסה "מי אתה?" וכספית לא נשאר חייב: "אני בעל הבית פה". לאחר מכן, כספית ומגל הורו לשייח' לעזוב את השידור.