בעקבות הפרסום בכיפה | מתן כהנא לשר אוחנה: "עצרו מיידית את מבצעי הלינץ'"

הפורעים הערבים שהשתתפו בניסיון הלינץ' בירושלים, שנמנע ברגע האחרון, עדיין מסתובבים חופשיים. יו"ר סיעת ימינה, פנה לשר לביטחון פנים בדרישה להביא למעצרם: "הם מבינים שאין דין ואין דיין וכל דאלים גבר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/05/21 18:15 כט באייר התשפא

בעקבות הפרסום בכיפה | מתן כהנא לשר אוחנה: "עצרו מיידית את מבצעי הלינץ'"
צילום: דוברות הכנסת

מחבלים ערבים יידו אתמול (ב') אבנים על רכב שנסע סמוך לשער האריות בירושלים, וכתוצאה מכך נהג הרכב היהודי איבד שליטה והרכב סטה מהכביש. הפורעים הערבים שהיו במקום ניסו לפגוע ביושבי הרכב אך שוטר שהיה במקום, חש בסכנת חיים וירה באוויר. כוחות משטרה שהגיעו לנקודה סייעו לנוסעי הרכב, הדפו את הערבים. 

הבוקר (ג') פרסמנו כי עד כה לא נעצר אף אחד מהפורעים, כאשר בעקבות זאת, אחד מניצולי הלינץ', רועי זאגא, פנה במכתב מיוחד לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ולמפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, בדרישה לעצור את הפורעים שניסו לרצוח אותו.

 בעקבות פרסום הדברים ב'חדשות כיפה', פנה סגן יו"ר הכנסת, ויו"ר סיעת ימינה, מתן כהנא לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בשאלה מדוע עד עתה לא נעצרו מבצעי הלינץ' בירושלים, וכך גם שאר המתפרעים בלוד, רמלה, טמרה ובשאר המקומות.

מספר מכוניות נשרפו הלילה בלוד

מספר מכוניות נשרפו הלילה בלודצילום: עמנואל אברהמוף, כיפה

"אתמול נחשפנו כולנו לתמונות הקשות מירושלים של מאות פורעים מנסים לפגוע ולרצוח יהודים", אמר כהנא, "בין תמונות הקשות היה גם את ניסיון הלינץ' המזעזע בשער האריות במספר יהודים. ברגע האחרון הופיע שם קצין גיבור ירה באוויר ופיזר את המתפרעים רגע לפני שהלינץ' האכזרי היה גורר פגיעה בחיי אדם".

יו"ר סיעת ימינה הוסיף ואמר כי, "חרף זאת אותם מבצעי הלינץ' לא נעצרו בזמן האירוע  למרות שהגיע לשם כוח מג"ב וגם כעת יממה אחרי - לא נעצר אף אחד ממבצעי הלינץ', שרובם היו בפנים גלויות. למשטרת ישראל ובכל הרשתות פורסמו תמונותיהם באופן ברור וניתן בנקל למצוא אותם".

"אינני מצליח להבין את המדיניות הזאת וכי בכך שלא נעצור את המתפרעים הם יחדלו ממעשיהם?", תמה חבר הכנסת כהנא, "ההיפך הגמור, אי מעצרם גורם להם ולחבריהם להבין שאין דין ואין דיין וכל דאלים גבר. מצער ומקומם שדווקא יהודים שמנסים להגן על חייהם דווקא הם נעצרים ונגררים לבתי משפט בניסיון של המשטרה להאשימם ברצח בזמן שהגנו על חייהם בעוד מי שניסה לפגוע בהם חוזר לביתו בשלווה".

פניית ח"כ כהנא לשר הבט"פ והמפכ"ל

פניית ח"כ כהנא לשר הבט"פ והמפכ"לצילום: מתן כהנא

 
סגן יו"ר הכנסת הוסיף בפנייה לשר אוחנה: "אני דורש מכם לעצור באופן מיידי הן את מבצעי הלינץ' האכזרי והן כל פורע שפוגע באזרחי ישראל וכוחות הביטחון. כמו כן אשמח לדעת כמה פורעים ערבים נעצרו בשבוע האחרון מתחילת המהומות ומה מדיניות המשטרה לגבי מעצר מתפרעים?".

מהמשטרה נמסר ל'חדשות כיפה' בנוגע למעצר הפורעים הערבים שהשתתפו בניסיון הלינץ' כי, "המשטרה פועלת על מנת למצות את החוק כלפי התוקפים לעצור אותם ולהעמידם לדין. לשם כך נעשות פעולות רבות ומגוונות במישור החקירתי והמודיעיני". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן