נתניהו צפוי להתנגד לוועדת חקירה ממלכתית, גנץ ולפיד יתמכו

ראש הממשלה צפוי להתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית בשל החשש ממסקנותיה. מנגד, יו"ר כחול לבן ויו"ר יש עתיד צפויים לתמוך בחקירה עצמאית של האסון. בן גביר: "לחקור ולבדוק חייבים ולא אתן שהמשטרה תחקור את עצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/21 21:49 יט באייר התשפא

נתניהו צפוי להתנגד לוועדת חקירה ממלכתית, גנץ ולפיד יתמכו
נתניהו ולפיד, צילום: פלאש 90

משטרת ישראל החלה לגבות עדויות של נוכחים באסון הכבד בהר מירון בליל ל"ג בעומר בחמישי בלילה, זאת בטרם הוחלט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא, אם בכלל. בחדשות 12 פורסם הערב (ש') כי בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מעוניינים בוועדת חקירה ממלכתית בשל החשש ממסקנותיה. 

האסון במירון | אוחנה: "אחריות אין פירושה אשמה"

מנגד, מהפרסום עולה, כי יו"ר כוחל לבן בני גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, צפויים לתמוך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה, שתכיל את הגופים הרלוונטיים ולא תסתפק בחקירת ממשלה בלבד. 

ח"כ איתמר בן גביר, התייחס הערב לנושא הבדיקה וכתב בדף הפייסבוק שלו: "דווקא בגלל שהייתי פסע מהאסון, ודווקא בגלל שהייתי הראשון לדרוש שהמשטרה לא תחקור את עצמה, צריך להפסיק לחפש את הראש של השר לביטחון פנים".

עוד הוא כתב: "בין אם שוטר פלוני שם מחסום שגרם לצוואר בקבוק ובין אם לא היו האישורים ההנדסיים, השר אוחנה לא האשם. בדיקה וחקירה מקיפה כן. עריפת ראשים - לא".

נזכיר, כי הערב, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, התייחס בפעם הראשונה לאירוע בו נהרגו 45 בני אדם. "לאחר שנסיים לזהות ולטמון את מתינו, אתייצב גם אתייצב בפני המצלמות. אתייצב ואקח אחריות", כך כתב בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו עם צאת השבת. "כן, אני אחראי לכל דבר הקשור בגופים שתחת אחריותי. אני אחראי לכל תאונת דרכים. אני אחראי לכל אדם שהותקף והמשטרה לא היתה שם כדי להצילו. אני אחראי לכל שריפה ודליקה, ולכל הנספים משאיפת עשן. אני אחראי לכל מקרה רצח, ומקבל בעיטה בבטן כשאני שומע על כזה. אני אחראי לכל אסיר וסוהר לכל עצור ושוטר, לכל לכוד ולוחם כיבוי והצלה".

על תפקודו שלו, אמר השר לביטחון הפנים: "אני מוכן לעמוד בפני כל בדיקה, ולהשיב על כל שאלה. אני רוצה לעשות זאת. אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה".