זק"א: משפחות ההרוגים באסון במירון עדיין לא קיבלו הודעה, מלאכת הזיהוי נמשכת

מפקד מחוז צפון במשטרה: "נושא באחריות הכוללת לאסון במירון". מהמשטרה נמסר כי כי כל הצירים באזור חסומים והם עתידים להישאר חסומים גם בשעות הבוקר ולכן על הציבור לא להגיע לאזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/21 08:08 יח באייר התשפא

זק"א: משפחות ההרוגים באסון במירון עדיין לא קיבלו הודעה, מלאכת הזיהוי נמשכת
צילום: David Cohen/Flash90

הפעילות של כוחות הבטחון והרפואה בניסיון לפנות את ההמונים מהר מירון קשה מנשוא, כעת דובר זק"א מוסר כי משפחות ההרוגים באסון במירון עדיין לא קיבלו הודעה וכי מלאכת הזיהוי נמשכת. הההורגים והפצועים הרבים מפונים לבית החולים זיו בצפת שעומד היום (ו') בעומס לא רגיל באירוע רב הנפגעים מהקשים שאירעו במדינה

בניסיון למצוא את האחראים לאסון שהתרחש במירון, מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא של המשטרה מסר תדרוך לתקשורת ואמר: "אני לוקח אחריות כוללת על כל מה שקרה באירוע, אבל אנחנו לא אחראים לטרגדיה. אני מוכן לכל בדיקה אבל מבקש - תמתינו עם ממצאי התחקיר, בוודאות זה לא היה באחריות המשטרה האירוע. אל תמהרו להיאחז בסרטון כזה או אחר שהוא חלק נגזר מאירוע אחר וגדול. מורידים כעת את מצלמות האבטחה, מבצעים תחקיר משמעותי וגלוי, אין סיכוי להצליח להסתיר באירוע כזה". ניצב שמעון לביא טוען כי במשטרה יכולים להוכיח על סמך הראיות שאין להם אחריות לטרגדיה.

צילום: David Cohen/Flash90

מבדיקה ראשונית החשדות הינם כי האסון המזעזע החל לאחר שמספר אנשים מעדו במדרגות והפילו את אלה שהיו לפניהם. עקב כך נוצרה מפולת אנשים שיצרה היערמות בלתי נתפסת של בני אדם אחד על השני. הפינוי מתבצע והמשטרה לא מאפשרת את כניסתם של אלפים שהיו בדרכם למקום. עימותים פרצו בין שוטרים לבין חלק מהחוגגים שסירבו להתפנות מהמקום. 

צילום: David Cohen/Flash90

המערכת הפוליטית הגיבה לאסון הכבד שאירע הלילה במדינה:

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: ''אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום''.

שר הפנים אריה דרעי: ''הלב נשבר נוכח האסון הכבד בהילולה במירון. אני מתפלל לשלום הפצועים ומחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום. אל נא רפא נא לה"

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט: זהו אחד האסונות הגדולים בתולדות מדינת ישראל. ליבנו דואב וכואב על עשרות הרוגים. ליבנו עם המשפחות האבלות. תפילותינו למען הפצועים. אבינו שבשמיים שלח רפואה שלמה לחולי עמך וחזק את ידי אנשי כוחות הביטחון וההצלה.

שרת התרבות מירי רגב: ''עוקבת בחרדה עמוקה ומתפללת לשלומם של הפצועים באסון הקשה במירון. ליבי בשעה קשה זו עם משפחות הנפגעים וכוחות ההצלה והביטחון, הפועלים בזירת האסון''.

שר החינוך יואב גלנט: "בבוקר הקשה והעצוב הזה ליבנו ותפילותינו עם הנספים במירון ועם בני משפחותיהם. איחולי החלמה ורפואה שלמה לפצועים. מי יתן ונדע שבת שלום"

צילום: David Cohen/Flash90