הנשיאה חיות הציעה להגיע להסכמה על מינוי שר משפטים תוך 48 שעות

נשיאת בית המשפט העליון הציעה הצעת פשרה בין נתניהו לגנץ, וביקשה להגיע להסכמה על מינוי שר משפטים עד יום שלישי, ודחייה של שאר המינויים עד לשבוע הבא

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 25/04/21 17:56 יג באייר התשפא

הנשיאה חיות הציעה להגיע להסכמה על מינוי שר משפטים תוך 48 שעות
הנשיאה חיות, צילום: פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הציעה בדיון שהחל היום (א') לפני שעה קלה, בעניין העיכוב במינוי שרים, בראשם שר המשפטים, הצעת פשרה בין ראש הממשלה נתניהו לשר הביטחון גנץ. הנשיאה ביקשה מהצדדים להגיע להסכמה על מינוי שר משפטים עד יום שלישי הקרוב, ודחייה של שאר המינויים לשבוע הבא.

המדינה השיבה לטענות בג"ץ בעניין השיתוק במינויי שרים כי ראש הממשלה יכול להתחייב שתהיה ישיבת ממשלה עד שלישי בצהריים, אך לא יכול להתחייב שתתקבל בה החלטה. נציג היועמ"ש מסר שהממשלה מתחייבת לדון במינוי שר משפטים עד יום שלישי לפני הצהריים, ואם לא ימונה שר, יתקיים דיון המשך בבג"ץ כבר בשלישי.

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לדיון בבג"ץ על אי-מינוי השרים, והבהיר כי הוא ידרוש למנות אותו לשר משפטים קבוע, בהתאם להסכם שנחתם עם הליכוד. "לא אתן לנתניהו אף דריסת רגל. לא צריך בשביל זה 48 שעות, אפשר להביא את זה להצבעה גם בתוך 48 דקות ולהפסיק את הפגיעה בשלטון החוק".

נזכיר כי בחמישי האחרון, הנשיאה חיות והשופטים ניל הנדל ועוזי פוגלמן קבעו כי על הממשלה לנמק עד ליום ראשון, דהיינו היום, מדוע לא אוישו כלל תפקידי השרים. השופטים קבעו כי המצב שנוצר, בו מספר משרדים ממשלתיים לא מאוישים כבר תקופה ארוכה, הוא בגדר "חלל שלטוני".