הותר לפרסום שמו של החשוד שסיפק סמים לאב שרצח את בנו

אליעד יצחק לנדאו, בן 37 מגוש עציון, הוא הנאשם במתן סמים למטופליו, ביניהם גם האב שרצח את בנו בן ה-14 בקריית גת בחודש שעבר. עורך דינו טוען: "הוכח באופן חד משמעי כי אין קשר לרצח המזעזע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/04/21 20:05 י באייר התשפא

הותר לפרסום שמו של החשוד שסיפק סמים לאב שרצח את בנו
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט התיר היום (ה') לפרסום כי אליעד יצחק לנדאו, בן 37 מהישוב שדה בועז שבגוש עציון, הוא המטפל האלטרנטיבי המואשם במתן סמים למטופליו, ביניהם גם האב שרצח את בנו בן ה-14 בקריית גת בחודש שעבר. לנדאו שוחרר היום למעצר בית בתנאים מגבילים.

האב שדקר למוות את בנו - מואשם ברצח

על פי הפרסום ב-ynet, בכתב האישום לא יוחס ללנדאו אחריות לאירוע הרצח בקרית גת, ובית המשפט השלום בירושלים שחרר את לנדאו מכיוון שהשתכנע כי "קיימת חלופת מעצר הרמטית שיש בכוחה לאיין את המסוכנות המסוימת שנשקפת ממנו".

מכתב האישום עולה, כי לנדאו רכש סמים מסוג MDMA דרך יישומון טלגרם - ולאחר מכן היה מספק אותם למטופליו תמורת כסף. עוד נכתב בכתב האישום כי על הטיפול והסמים היו המטופלים משלמים ללנדאו סכום של 1,400-1,000 שקלים. מחקירתו עלה כי אין לו כל הסמכה לטיפול באנשים הסובלים מהפרעות נפשיות.

"הוכח באופן חד משמעי כי אין קשר לרצח המזעזע"

עו"ד עדי קידר, סנגורו של הנאשם, מסר לחדשות כיפה :"בדין הורה בית המשפט על שחרורו של מרשי וזאת בין היתר לאחר שהוכח באופן חד משמעי כי אין כל קשר בכלל, בטח לא קשר סיבתי, לרצח המזעזע וכל הניסיונות לעשות קשר שכזה על ידי גורמים מניפולטביים - דינם לכישלון ולתביעות דיבה שמרשי ישקול לנקוט נגדם".

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, שמייצגים את האב, מסרו כי "מברכים על ההחלטה לפרסם את שמו של 'המטפל'. יש עניין ציבורי רב לחשוף את מי שניצל חולשות של מטופלים והלעיט אותם בסמים קשים במסווה של טיפול רפואי. נזכיר שהפסיכיאטר המחוזי קבע כי יש קשר סיבתי בין אותם הסמים שהאב קיבל מאותו מטפל שרלטן לבין האירוע הפסיכוטי שהוביל לרצח. אנו בטוחים שכאשר תתקבל חוות הדעת הסופית כתב האישום של המטפל יתוקן באופן שיקשור את המטפל לרצח".

נזכיר, כי מקרה הרצח בקרית גת התרחש במהלך ויכוח בבית המשפחה שבקריית גת. האב, בן 37, חשוד כי דקר את בנו בכל חלקי גופו תוך שהיה בהתקף פסיכוטי, ומיד לאחר מכן נמלט מהמקום. הבן פונה במצב אנוש לבית החולים ברזילי באשקלון תוך ביצוע פעולות החייאה - שם נקבע מותו. מאוחר יותר, המשטרה עצרה את האב.

האירוע הקשה החל סמוך לשעה 23:20, כאשר האחות בת ה-13 הזעיקה את המשטרה בעוד האם נשמעת בוכה וצועקת ברקע. בדיווח למוקד המשטרה נמסר כי החשוד דקר את בן ה-14 ונמלט מהמקום. כוחות משטרה גדולים של מרחב לכיש פתחו בסריקות נרחבות. לאחר זמן קצר איתרו את האב החשוד בחורשה סמוכה ועצרו אותו ולאחר מכן הוא הועבר להסתכלות פסיכיאטרית לוודא כשירות למעצר.


(הדיווח ב-ynet)