מרגש: ספר התורה שכתב פולארד בכלא נכנס לקבר יוסף

12 שנים לאחר שכתב את ספר התורה זכה המרגל הישראלי להכניסו לארון הקודש שבקבר הצדיק בשכם. פולארד: "אני מרגיש חיבור אישי מאוד למקום הזה וליוסף הצדיק שקבור בו ולכל מה שעבר עליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/21 07:26 א באייר התשפא

מרגש: ספר התורה שכתב פולארד בכלא נכנס לקבר יוסף
יהונתן פולארד, צילום: רועי חדי

המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד נכנס הלילה (שני) לקבר יוסף שבשומרון, פולארד מלווה ברעייתו אסתר ובראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיע למקום כשבידיו ספר תורה שכתב באמצעות שליח בכספו כבר לפני 12 שנים  כשהיה בכלא וייעד אותו לקבר יוסף. הלילה 12 שנים לאחר מכן, הוא זכה להכנסת ספר התורה עליה חלם במשך שנים בכלא. 

במהלך האירוע אמר פולארד: "אני מרגיש חיבור אישי מאוד למקום הזה וליוסף הצדיק שקבור בו ולכל מה שעבר עליו. אני מביא את ספר התורה הזה לקבר יוסף, ספר תורה שנכתב מהכלא במיוחד עבור קבר יוסף, כך בדרך הזו אם לא ניתן בצורה פיזית אז בצורה רוחנית ומנטאלית נדרוש את כל האדמה שלנו".  

פולארד סיפר כשהיה בכלא, הסוהרים נהנו להשפיל אותו: "כשהיו שואלים אותי אם אני חושב שאי פעם אגיע הביתה. ותמיד עניתי באותה דרך: 'הייתי שואל, האם אתה מאמין באלוקים? ורובם היו אומרים כן, ואז הייתי שואל האם אתה חושב שאלוקים יכול לחולל ניסים? והם היו אומרים ברור, ובכן הנה אנחנו כאן.

אותו סיפור מתייחס לספר התורה הזה, אני אשאל אתכם האם אתם מאמינים באלוקים, ואתם תגידו כן, ואני אשאל האם אתם מאמינים בניסים, ואז תגידו כן, בספר התורה הזה נשתמש לא רק אנחנו אלא גם הדורות הבאים שלנו, לכן על כולנו לתת את אותה ההבטחה, לספר התורה, אנחנו מבטיחים להביא את ספר התורה הזה באופן קבוע לקבר יוסף, ולראות שמשתמשים בו בכל יום ויום, ושמשתמשים בו בכבוד, אנשי עמנו בארצנו המובטחת".

הרב לבנון: "בזכות יוסף הצדיק, זכותו מגנה על כל עם ישראל וארץ ישראל, משיח בן יוסף יסיים את תפקידו וממנו נגיע למשיח בן דוד במהרה. ברוכים הבאים משפחת פולארד למשפחת השומרון, בעה המשיכו בחיים טובים במדינת ישראל". הרב שמואל אליהו: "כתוב: מבית אסורים יצא למלוך, אם אבי עליו השלום היה עכשיו איתנו, היה מברך אותך יונתן, מבית אסורים יצא למלוך. יהי רצון במהרה בימינו אמן"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן