יונתן פולארד מספר לראשונה את סיפורו המלא כאדם חופשי

פולארד מספר כיצד נתפס ונמנע ממנו להיכנס לשגרירות, על הכאב הגדול שנמנע ממנו להביא ילדים לעולם. וגם ההתאקלמות בישראל: "אבל דבר אחד אני לא מבין, למה מבקשים סלפי?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/21 17:59 ט בניסן התשפא

יונתן פולארד מספר לראשונה את סיפורו המלא כאדם חופשי
פולארד ואשתו במטוס לישראל, צילום: אתר ישראל היום

יונתן פולארד המרגל הישראלי שנעצר על ידי ה-FBI  הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בקשירת קשר למסירת מידע ביטחוני לממשלה זרה נידון למאסר עולם. לאחר שריצה 30 שנות מאסר, שוחרר לפי החלטת ועדת שחרורים מהכלא בנובמבר 2015 בתנאים מגבילים לחמש שנים.

חמש שנים לאחר מכן החליטה וועדת השחרורים של בית המשפט בארצות הברית, להסיר את ההגבלות המחמירות שהוטלו עליו ולהגדירו כאדם חופשי. בדצמבר 2020 עלה פולארד לישראל. כעת בראיון ל"ישראל היום" הוא מספר את ההתאקלמות בארץ ישראל.

"האנשים בשכונה נהדרים", הוא אומר. "כשצריך, אני הולך למכולת בפינת הרחוב, ולפעמים אנחנו הולכים ביחד לסופרמרקט. קצת קשה לי ללכת, בגלל כאבי הגב וכאבי הרגליים. קשה לי לתאר לכם את הפלא של טיול עם אסתר ברחוב. הכל כל כך נפלא. השמיים כחולים ויפים. אנשים מדברים איתנו, ומהשיחות אני מרגיש שהם יודעים שמישהו היה מוכן למסור את חייו עבורם."

"אבל דבר אחד אני לא מבין, למה מבקשים סלפי?" הוא אומר בצחוק גדול. "מה זה השטויות האלה?! כשנכנסתי לכלא לא היה סמארטפון ולא היה סלפי. גם אסתר וגם אני אנשים מאוד פרטיים, וחשובה לנו מאוד הפרטיות".

"איש הביטחון אמר לי: מצטער, אתה חייב לעזוב'"

פולארד מגולל שלב אחר שלב את ההחלטה להעביר פרטים לישראל והרגע שנתפס. "התקשרתי אל אן, אשתי דאז, התנצלתי שלא אוכל להגיע לארוחה, ואמרתי לה את מילות הקוד שהמצאנו רק כמה ימים קודם לכן: 'צריך להשקות את הקקטוס'. המשמעות היתה: 'צאי מהעיר, נתפסתי'. היא התחמקה מהמעקב של האף.בי.אי, והגיעה אל סלע. והוא יצא מהמדינה. מובן שהוא השאיר אותה מאחור, אבל זה סיפור אחר. היא הייתה אמורה להיות מועברת אל מחוץ למדינה".

"איש הביטחון אמר לי: 'אני מצטער, מירושלים אומרים שאתה צריך לצאת ולהיכנס מהשער הראשי'. אמרתי לו: 'אני לא אספיק להגיע לשער הראשי. 20 סוכנים של האף.בי.אי מחכים בחוץ. אתה יודע מה הם יעשו לי?' והוא אומר: 'מצטער, אתה חייב לעזוב'".

בעקבות המאסר הארוך פולארד ואשתו אסתר לא יכלו להביא ילדים לעולם . "זו אחת הטרגדיות הגדולות שלנו", אמרה בראיון אסתר, "אחד הדברים שהסבו לנו את הצער הגדול ביותר".

אסתר מסבירה כי "בישראל אנשים רגילים לרעיון שהזכות הבסיסית של האדם היא להביא ילדים לעולם. בארה"ב זה בדיוק ההפך. מהרגע שהורשעת אין לך עוד זכויות - בוודאי לא את הזכות להביא ילדים לעולם. התחננו לממשל שייתנו לנו הזדמנות להביא ילדים לעולם, בכל מקום או בכל דרך. אבל בארה"ב אין דבר כזה שאישה תורשה להתייחד עם בעלה". פולארד מוסיף בעניין זה כי "אם מישהו אומר לכם שלגברים אין צורך בילדים בדיוק כמו לנשים, הוא משקר. כי ילדים הם הכל".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן