בלי קפסולות ובלי זום: תלמידי ישראל חוזרים לשגרה

השרים אישרו את המתווה שהוצג בישיבת הממשלה, וכבר ביום ראשון תחזור מערכת החינוך לפעול ללא הגבלות בכל בתי הספר והשכבות השונות | בנוסף החליטה הממשלה על הרחבת מערך הבדיקות בנתב"ג, שיאפשר את הגדלת קיבולת הנוסעים בשדה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/04/21 07:25 א באייר התשפא

בלי קפסולות ובלי זום: תלמידי ישראל חוזרים לשגרה
חוזרים לבתי הספר, צילום: Hadas Parush/Flash90

הממשלה אישרה אמש (ב') מתווה חדש לפתיחת מערכת החינוך במלואה, ללא קפסולות. במסגרת המתווה "מגן חינוך מותאם" יופעל מערך בדיקות וניטור רחב, וזאת לאחר גילוי מוקדם של התפרצויות. כלומר, ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וצוות ההוראה יעברו בדיקות טרם חזרתם לבית הספר. זאת, בנוסף לחובת הבידוד כפי שקיימת עד כה.

בראש התקנות שייכנסו לתוקף כבר ביום הראשון הקרוב, ישנה ההנחייה שמבטלת את הקפסולות בכל בתי הספר בארץ ובכל השכבות. כמו כן לא תוטל מגבלה על מעבר מורות, מורים, סייעות ועוזרי הוראה בין הכיתות ובתי הספר.

בשלב זה מערכת החינוך הבלתי פורמאלית, תנועות הנוער, החוגים ומערכת ההשכלה הגבוהה, ימשיכו לפעול במתכונת הקיימת. המשך הקלות עבור מערכת זאת, ייבחן בשבוע הבא בין משרדי הממשלה הרלוונטיים.

הממשלה התייחסה בישיבה גם לעניין הבדיקות בנמל התעופה בן גוריון, והחליטה להקים מתחם בדיקות מחוץ לטרמינל, על מנת להגדיל את יכולת הקיבולת של תנועת הנוסעים בשדה. לצורך זה, יוקם צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה בפועל ובהשתתפות מנכ"לי משרדי האוצר, התחבורה, הבריאות, הכלכלה והתיירות, וכן החשב הכללי, אשר ידונו בפרטי הוצאת המכרז להקמת המתחם, מיקומו, תפעולו ודרכי מימונו. הצוות יגיש את המלצותיו לממשלה תוך 14 ימים. עד להקמת המתחם - תימשך פעילות הבדיקות המתבצעת כרגע בטרמינל באמצעות חברת אומגה.