המגפה בדעיכה | אושרה פתיחה נוספת של המשק

לאור הירידה בנתוני התחלואה תגדל תפוסת הקהל באירועים ובכחול לבן דורשים הרחבה משמעותית בפתיחת מערכת החינוך כבר בשבוע הבא. ד"ר אלרעי-פרייס: "אנחנו באמצע הקרב, המגפה עדיין פה"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 07/04/21 15:52 כה בניסן התשפא

המגפה בדעיכה | אושרה פתיחה נוספת של המשק
ההופעות חוזרות. ארכיון, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאור הירידה בנתוני התחלואה ובכפוף לאישור קבינט הקורונה, סיכמו היום (ד') שר התרבות והספורט, ח״כ חילי טרופר, ושר הבריאות, ח״כ יולי אדלשטיין על הגדלת תפוסת הקהל באצטדיונים ובאולמות הספורט.

להלן המתווה שאושר:
1. באולמות סגורים המכילים מעל ל-10,000 מקומות, תותר כניסה של עד 4,000 צופים.
2. באצטדיוני הכדורגל הגדולים (אצטדיון טדי, אצטדיון סמי-עופר ואצטדיון בלומפילד) תותר כניסה של עד 30% צופים מתפוסת המקום.

אולמות ואצטדיונים שאינם נכללים במתווה זה ימשיכו לפעול תחת המתווה הנוכחי, שאושר בתאריך ה-18 במרץ 2021. יש לציין שהמתווה תקף הן לאירועי ספורט והן לאירועי תרבות.

שר התרבות והספורט, ח״כ חילי טרופר:
״כפי שהבטחנו, ולאחר אין ספור שיחות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, אנחנו ממשיכים עם פתיחת הספורט עבור האוהדים בכל פעימה ופעימה. אנחנו נכנסים לחודשי הכרעה בעולם הספורט, לכן חשוב שיוכלו להגיע לחוויה האדירה של פלייאוף בכדורסל או בכדורגל, כמה שיותר צופים.
כפי שאמרנו מהיום הראשון - המלאכה לא נגמרה. לא ננוח עד אשר נוכל להכניס את הקהל למגרשים בתפוסה מלאה.״

במקביל במפלגת "כחול לבן" דורשים הרחבה משמעותית בפתיחת מערכת החינוך כבר בשבוע הבא.

אמש אמרה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס בתדרוך לתקשורת כי "המגפה הולכת ודועכת" ובנוסף שוקלים במשרד הבריאות לבטל את חובת עטיית המסכות באוויר הפתוח. למרות הדברים שאמרה, היום היא התראיינה ל-ynet ואמרה: "אנחנו באמצע הקרב, המגפה עדיין פה. עם מאות מאומתים שיש לנו מדי יום, ו-37% מהאוכלוסייה שטרם התחסנה, צריך להיזהר".

צילום: דוברות משרד הבריאות