הפלונטר של בנט: נתניהו או לפיד

יו"ר ימינה בפגישות עם ראשי המפלגות של שני הגושים במטרה להיות ראש ממשלה ברוטציה. בכירים בליכוד: בנט איתנו | מסתמן לדרוש מלפיד ממשלה פריטטית

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 03/04/21 20:31 כא בניסן התשפא

הפלונטר של בנט: נתניהו או לפיד
בנט ולפיד , צילום: Gershon Elinson/Flash90

‏יו"ר ימינה נפתלי בנט צריך להחליט עד ליום שני במועמד בו הוא נותן תמיכה לנסות להרכיב את הקואליציה הבאה. היום (ש') ייפגש בנט עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במטרה להגיע להסכמות  כאשר בנט צפוי להבהיר שאין בכוונתו להיות ראש ממשלה מהימין בממשלת שמאל. כרגע מסתמן כי הגוש הימני בממשלת לפיד, הכולל את סער-בנט-גנץ הוא לדרוש ממשלה פריטטית, עקב כך יהיה בממשלה רוב לימין למרות שבקואליציה יהיו יותר ח"כים לשמאל. מנגנון פריטטי יבטיח כוח שווה לכל אחד מאגפי הממשלה.

הפגישות של בנט התחילו אמש עם רה"מ בנימין נתניהו, כאשר בכירים בליכוד אומרים הערב כי בנט עם הליכוד וכן גם גורמים במפלגת ימינה אומרים שבנט נוטה לתמוך במאמצי נתניהו להרכיב ממשלה - אך לא בהכרח בהמלצה. הסיבה לכך היא שבסביבת ימינה סבורים כי אם רה"מ נתניהו ייכשל בהרכבת קואליציה, המנדט יועבר לבנט.

גורם בליכוד אומר כי "הם לא מבינים איך בנט שוקל ללכת לממשלה פריטטית עם לפיד כשממשלה כזאת לא תאפשר להגן על ההתיישבות, תמנע רפורמות משפטיות ותקשור ידי ישראל מול המאבק נגד בית הדין הבינלאומי בהאג. באותה מידה לא מבינים למה סמוטריץ׳ גורר במעשיו לממשלת שמאל."

נתניהו ובנט

נתניהו ובנטצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לפני כניסת שבת והחג כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו: "אני פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו. בגלל חרמות ותחושה של כל אחד ש״רק אני צודק״ כבר איבדנו את ביתנו לפני 2000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם."