גנץ למנסור עבאס: "נתניהו משקר - כל ההבטחות שלו יכנסו לפח הזבל של ההיסטוריה"

יו"ר כחול לבן פנה ליו"ר רע"מ בבקשה שיחבור לגוש מתנגדי נתניהו והבטיח פיתוח בערים ערביות, קידום מהלך מדיני וביטולו של חוק הלאום | "החברה הערבית רק תרוויח אם תוקם פה ממשלה אחרת", אמר גנץ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/04/21 19:31 יט בניסן התשפא

גנץ למנסור עבאס: "נתניהו משקר - כל ההבטחות שלו יכנסו לפח הזבל של ההיסטוריה"
פנה לעבאס. בני גנץ, צילום: שמוליק עלמני

יו"ר סיעת רע"מ, מנסור עבאס ינאם הערב (ה') ויחשוף את עמדות מפלגתו באשר לזהות חבר הכנסת עליו תמליץ מפלגתו לנשיא המדינה. לפני כן, פנה אליו יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ בדף הפייסבוק שלו, בניסיון אחרון לשכנע אותו שלא לתמוך בנתניהו. 

"אזרחי ישראל הערבים הם אזרחים שווי זכויות, שנפגעו בין השאר רק בשנים האחרונות משורה של פעולות שהוביל נתניהו", אמר גנץ והוסיף כי, "חוק הלאום שהוא קידם, ביטול ודחיית היישום של ההחלטות על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, עצימת העין מהיעדר הטיפול בפשיעה בחברה הערבית. זה לא השתנה, וזה לא ישתנה".

יו"ר כחול לבן המשיך והבהיר לעבאס: "עכשיו, כשהוא צריך אתכם, הוא יספר סיפורים ויבטיח הכל - הוא משקר. כל מה שהוא רוצה זו הצבעה אחת, לבטל את הממשלה הפריטטית, ואז כשלא יצטרך אתכם יותר, כל ההבטחות יכנסו לפח הזבל של ההיסטוריה".

"אני מתחייב בפניכם", אמר שר הביטחון, "לאחר שדיברתי עם כל החברים לגוש השינוי - החברה הערבית רק תרוויח אם תוקם פה ממשלה אחרת, ישרה. אנחנו נדאג לשוויון לכל אזרחית ואזרח, נעדכן, נתקצב ונשפר את התוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית, נחזק את מערכת החינוך ביישובים הערבים, ונעשה את ההתאמות הנדרשות בחוקי התכנון והבנייה".

גנץ המשיך וחשף כי בכוונתו גם לפתוח במגעים מדיניים מול הפלשתינים ולבטל את חוק הלאום: "אנחנו גם נעשה הכל כדי לקדם תהליך מדיני ולהטמיע את ערך השוויון בחוקי היסוד של מדינת ישראל. נפעל כדי שבמערכת החינוך כל תלמיד יהודי יפגוש תלמיד ערבי ולהפך".

"מנסור עבאס, אתה מייצג 160 אלף אזרחים שביקשו עתיד טוב יותר. אל תפקיר אותם למזימת אפריל של ביבי. זה יהיה סופך הפוליטי, וטרגדיה פוליטית לכל אזרחי ישראל", סיים גנץ באיום מרומז.