מי לא הוזמן לטקס יום העצמאות בבית הנשיא?

טקס הענקת אותות לחיילים המצטיינים, התקיים והוקלט מראש, אחרי שבוטל בשנה שעברה בעיצומו של הגל הראשון של הקורונה | למרות זאת - בלשכת ראש הממשלה הופתעו שנתניהו לא הוזמן להשתתף בטקס וזעמו | בבית הנשיא מיהרו להבהיר: גם גנץ לא הוזמן, יש מגבלת מקום

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/04/21 16:08 יט בניסן התשפא

מי לא הוזמן לטקס יום העצמאות בבית הנשיא?
לא הוזמנו לטקס בבית הנשיא. נתניהו ורעייתו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כמדי שנה, יום העצמאות הוא יום משופע בטקסים ומעמדים. טקס המשואות בהר הרצל, חידון התנ"ך וטקס הענקת פרסי ישראל, ובבוקרו של היום ישנו גם טקס בית הנשיא בו מוענקים אותות הצטיינות לחיילים ולחיילות מצטיינים ביחידות השונות.

בשנה שעברה, הטקס עצמו בוטל בגלל הקורונה והגל הראשון שהיה בעיצומו. הפעם החליטו שלא להסתכן בביטול נוסף והחליטו להקדים חלקים רבים מהטקס ולהקליט אותם מראש.

בחדשות 12 מפרסמים היום (ה') כי בלשכת נתניהו הפנו אצבע מאשימה כלפי בית הנשיא, בטענה שלא עדכנו אותם בנושא, ולמעשה הופתעו לגלות דרך שיחת טלפון של מתאמי סיורי נתניהו, שנוכחותו בטקס לא נדרשת הפעם, והוא איננו מוזמן. זאת ברקע הימים האחרונים בהם נשמעו האשמות בין הליכוד לנשיא ריבלין, לקראת הטלת משימת הרכבת הממשלה על אחד מראשי המפלגות. 

בלשכת בית הנשיא הודפים את הטענות ואומרים כי האירוע תוכנן תחת מגבלות הקורונה, וכי גם שר הביטחון בני גנץ, שבכל שנה רגילה נוכח בטקס, לא הוזמן הפעם, וזאת בשל המתכונות המיוחדת.