שירה איסקוב ועדי גוזי ישיאו משואה בטקס יום העצמאות

שירה איסקוב, ששרדה ניסיון רצח על ידי בעלה ועדי גוזי, שכנתה שהצילה את חייה, ישיאו ביחד משואה בטקס הדלקת המשואות. הנימוקים לבחירתן: "שתי נשים שהפכו סמל לגבורה ומהוות השראה לחברה הישראלית כולה"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/03/21 19:00 יח בניסן התשפא

שירה איסקוב, ששרדה ניסיון רצח על ידי בעלה אביעד משה, ועדי גוזי, שכנתה שהצילה את חייה, ישיאו ביחד משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל. הנימוקים לבחירתן: "שתי נשים שהפכו סמל לגבורה ומהוות השראה לחברה הישראלית כולה".

איסקוב בת ה-33 הפכה לסמל למאבק באלימות נגד נשים, לאחר האירוע הקשה שבו בן זוגה לשעבר פגע בה ופצע אותה קשה לעיני בנם התינוק. במהלך השיקום וההחלמה מפצעיה, איסקוב החליטה לספר את סיפורה הקשה לציבור הרחב במטרה להעלות את נושא האלימות כנגד נשים על סדר היום הציבורי ועל מנת לעזור לנשים אחרות לצאת ממעגל האלימות.

גוזי בת ה-33 היא שכנתה של איסקוב במצפה רמון, ששמעה את צעקותיה של איסקוב במהלך פגיעתו של בעלה בה ועזרה לה ובכך הצילה את חייה. בפעולתה למען איסקוב, סיכנה גוזי את חייה והפגינה אומץ וערבות הדדית ופעולותיה עוררו הערכה רבה בציבור.

 

 

שר התרבות והספורט חילי טרופר ושרת התחבורה מירי רגב, החליטו לאשר את המלצת הוועדה הציבורית שבחרה באיסקוב וגוזי כמשיאות משואה, משום מאבקן האמיץ: "שירה ועדי, שכנות שהיו זרות, הפכו ביום גורלי אחד, לסמל של אחווה ישראלית בחוד החנית של המאבק באלימות נגד נשים. שירה, שכמעט קופחו חייה בידי מי שהיה בן זוגה, שרדה את התופת בזכות תושייתה ועוז רוחה של עדי, אשר נשמעה לאמירות בנה, שהצליח לשמוע את בכיו של תינוקה של שירה. הפכתן את נצחון הרגע למשימת חיים. מאבקכן - מאבקנו. באשר הלכתן באומץ נלך ונמגר יחד את הנגע הנורא של אלימות נגד נשים בישראל".

יו"ר נעמת, חגית פאר, בירכה את גוזי ואיסקוב: "מדובר בבחירה שאין נכונה ממנה - שתי נשים שהפכו סמל לגבורה ומהוות השראה לחברה הישראלית כולה. זהו מסר ציבורי חשוב לכמאתיים אלף נשים בישראל שחיות במעגל האלימות ולא פחות מכך לשכנים ולקרובים אליהן- אל תעמדו מנגד, תסייעו להן, תתקשרו למוקדי החירום, תגלו אזרחות טובה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן