"בקול רינה": הרב איתן שנרב ישיא משואה ביום העצמאות

הרב שנרב, ששכל את בתו רנה ז"ל בפיגוע בבנימין, נבחר כהוקרה על עשייה "על פי האמונה כי 'עולם חסד יבנה' היא דרך חיים"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 30/03/21 19:30 יז בניסן התשפא

"בקול רינה": הרב איתן שנרב ישיא משואה ביום העצמאות
הרב איתן שנרב בבית החולים לאחר פציעתו, צילום: פלאש 90

הרב איתן שנרב נבחר להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות ה-73 של מדינת ישראל ביום העצמאות הקרוב. הרב שנרב, שנפצע בפיגוע בבנימין יחד עם בנו דביר ושכל בו את בתו רנה ז"ל, נבחר בהחלטה משותפת שהתקבלה על ידי השרים הממונים: שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר, שאישרו את המלצות הוועדה הציבורית לבחירת המועמדים.
 
הרב שנרב בן ה-48, נמנה עם מייסדיה של עמותת גמילות החסדים "חסד בלוד" שהוקמה על ידי חברי הגרעין התורני בעיר לוד. מזה עשרים השנים האחרונות, פעילה העמותה בסיוע לאנשים במצוקה ובחלוקת מזון לנזקקים. במהלך השנתיים האחרונות הצטרפו לפעילות העמותה מאות מתנדבים חדשים ופעילותה הורחבה והפכה לכלל ארצית. במקביל, שונה שם העמותה ל"קול רנה" לזכרה של בתו של הרב שנרב - רנה שנרב ז"ל, שנרצחה בפיגוע במעיין "עין דני", הסמוך ליישוב דולב.

 

(הרב איתן שנרב מקבל את הבשורה על בחירתו להשיא משואה: "אני לא ראוי")

 

ביום העצמאות ה-73 הוחלט כי מדינת ישראל תעלה על נס את "האחווה הישראלית" ותצדיע לאזרחים ואזרחיות הפועלים לטיפוח החוסן החברתי בישראל ולהעמקת המשותף והמאחד. בנימוקים להחלטה נאמר, כי הרב שנרב והעמותה פועלים "למען כלל גווני החברה הישראלית ומתוך מגמה ליצור שיח חיובי ומקרב ביניהם".

עמותת "קול רנה" עוסקת בקידום מפעלי חסד ותורה, ומפעילה את רשת חנויות הביגוד "סיבוב שני" ליד שנייה. העמותה מקיימת סעודות שבת פתוחות לציבור הרחב ולמי שידו אינה משגת. והיא עוסקת בחיזוק התא המשפחתי ופועלת לקידום זמן איכות משפחתי ובתקשורת מקרבת המושתתת על ניתוק זמני מאמצעים טכנולוגיים כמו טלפונים חכמים ובילוי זמן איכות משפחתי. בנוסף, מקיימת העמותה שיעורים תורניים, מקיימת יום מסע ברחבי הארץ ועוסקת בבניית שבילי טיול ושיקום מעיינות.

השרים הממונים שרת התחבורה, מירי רגב ושר התרבות והספורט, חילי טרופר, ברכו את הרב שנרב: "שמחנו להודיע לרב איתן שנרב על בחירתנו בו להשיא משואה ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל. הרב שנרב הוא ממייסדיה של עמותת חסד ענפה, שהחלה את דרכה בעיר לוד לפני שני עשורים ומאז התעצמה והתרחבה לתחומים נוספים של נתינה לפרט ולכלל. הרב שנרב, ששכל את בתו, רנה ז"ל, בפיגוע, פועל על פי האמונה כי 'עולם חסד יבנה' היא דרך חיים. הרב שנרב, איתן ברוחו ובאהבת הזולת, העצים את פעילותה של העמותה לאחר רצח בתו הי"ד מתוך רצון לתת כתף חמה לערכי המשפחה והלכידות בעם ובארץ. 

הרב איתן, אנו מצדיעים לך, ולמתנדבות ולמתנדבים בעמותה, על שעשייתכם למען איחוד הלבבות במשפחה, בקהילה, בעם ובארץ ולמען חיזוק מעיינות הרוח בעמנו, מבוצעת בקול רינה ובחדוות יצירה".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן