בפעם האחרונה כנשיא המדינה: רובי ריבלין הצביע

בפעם האחרונה כנשיא המדינה, רובי ריבלין הצביע לבחירות לכנסת ה-24. הנשיא התייחס לכך שאלה הבחירות הרביעיות תוך שנתיים: "זה פוגע באמון הציבור ובהליך הדמוקרטי, אבל רק בידיכם אזרחי ישראל להשפיע. אין דרך אחרת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/03/21 10:52 י בניסן התשפא

בפעם האחרונה כנשיא המדינה: רובי ריבלין הצביע
בפעם האחרונה. נשיא המדינה ריבלין מצביע, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעוד כשלושה חודשים יסיים נשיא המדינה, רובי ריבלין, את תפקידו. הבוקר (ג') הוא הגיע בפעם האחרונה כנשיא לממש את זכותו הדמוקרטית בבתי הספר "יפה נוף" בירושלים. בעוד 8 ימים בדיוק, ב-31 במרץ, יקבל ריבלין לידיו את התוצאות הסופיות והמלאות של הבחירות ויחל בהתייעצויות עם ראשי הסיעות השונות, לאחריהן יטיל את הרכבת הממשלה על חבר הכנסת עם הסיכוי הטוב ביותר לעשות זאת.

"גם הפעם אני מבקש מכם אזרחי ישראל צאו להצביע. אני עושה זאת בפעם האחרונה כנשיא. אבל לפני הכול, אני עושה זאת הפעם כאזרח מודאג. כן, מודאג מאוד. גם בתוך הקושי הגדול שאנחנו שרויים בו הבחירות לכנסת הן קודש הקודשים של הדמוקרטיה הישראלית שלנו", אמר ריבלין.

הנשיא ריבלין מצביע

הנשיא ריבלין מצביעצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הנשיא המשיך ואמר: "נכון, מערכת בחירות רביעית, מערכת בחירות רביעות בתוך שנתיים פוגעות באמון הציבור, בהליך הדמוקרטי, אבל רק בידיכם אזרחי ישראל להשפיע. אין, אין דרך אחרת. מכאן אני מבקש להודות ולחזק את כבוד השופט ואת ועדת הבחירות המרכזית שלנו והוועדות המקומיות. ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט פוגלמן שגם במערכת הבחירות הנוכחית מבטיחים את זכות ההצבעה של כל הישראליות והישראלים ואת תקינות הליך ההצבעה והבחירות בכל רחבי הארץ ללא העדפה, ללא משוא פנים. הם עושים זאת תחת לחץ של שלל האתגרים ובראש ובראשונה התאמת הליך הבחירות לימי הקורונה, לאוכלוסיות בסיכון ולאזרחים המצויים בבידוד".

"אז יקירותיי, יקיריי, בפעם האחרונה מליבו של נשיא אל ליבכם, אנא צאו להצביע. למען ילדינו, למען נכדינו. למען הדורות הבאים, כן, ולמעננו אנו. היו ברוכים וחג דמוקרטי מועיל ושמח לעם כולו. כולנו יחד יכולים להתגבר על כל דבר. גם אם יש כאלה שחושבים שכשאנחנו מפוצלים יותר טוב להם. אנחנו יחד כולנו ננצח כמדינת ישראל הדמוקרטית. מדינת ישראל שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית".