אחרי הפרסום בכיפה: הישיבות והמדרשות יחלו לפעול לפי התו הירוק

אחרי תקופה ארוכה בה פעלו על פי המתווה המיושן, הממשלה אישרה לישיבות והמדרשות לפעול על פי התו הירוק: ביטול הקפסולות ואיסורי היציאה והכניסה למוסד. בנוסף אושרו הקלות נוספות בתחום החינוך

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/03/21 22:00 ה בניסן התשפא

אחרי הפרסום בכיפה: הישיבות והמדרשות יחלו לפעול לפי התו הירוק
הסוף למחיצות ניילון בבתי המדרש., צילום: דוברות הציונות הדתית

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב (ה׳) במשאל טלפוני את תקנות משרד הבריאות לפעימה הרביעית בתכנית היציאה מהסגר בתחום החינוך. בין ההקלות: ביטול מתווה הישיבות והמדרשות הקיים, ומעבר לפעולה על פי התו הירוק. 

כפי שפרסמנו בתחילת השבוע, הישיבות והמדרשות המשיכו לפעול בחודש האחרון לפי המתווה שנקבע עבורן לפני חצי שנה, ולא לפי התו הירוק, זאת למרות שהמשק הישראלי החל לפעול על פיו, והעובדה כי אחוז ההתחסנות בישיבות ובמדרשות הציוניות עומד על יותר מ-90 אחוזים.

גורמים בכירים בעולם הישיבות הציוניות, בהם מנהלי ישיבות רבים, זעמו על התנהלות משרד הבריאות, ואמרו לחדשות כיפה כי, "לצערנו הרב שוב משרד הבריאות משאיר את ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והמדרשות אחרונים, למרות נתוני ההתחסנות הגבוהים במוסדות אלו והתחלואה הנמוכה ביחס לאוכלוסייה לאורך כל השנה האחרונה. כבר לפני חודש פנו בישיבות למשרד הבריאות והציעו לו מתווה שקיבל את הסכמת כל הדרג המקצועי ובראשם פרויקטור הקורונה נחמן אש, ראש שרותי הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס ובכירים נוספים. אלא שבעוד ענפים בעלי אפשרות להפעיל לחץ נפתחים, אצלנו כל מיני גורמים במשרד הבריאות מעכבים את ההחלטה. אנו מקווים כי המתווה שהצענו יתקבל והלימודים בישיבות המחוסנות יחזרו בהקדם לקדמותם". 

כעת, ולפי ההנחיות שאושרו הערב וייכנסו לתוקף ביום ראשון הקרוב -  בפנימיות על תיכוניות (ישיבות, מדרשות ומכינות) שבהן שיעור התלמידים בעלי אישור "תו ירוק" הוא 90% לפחות, ניתן יהיה לפעול בקבוצות קבועות של עד 500 תלמידים, ללא הגבלות מיוחדות על כניסה ויציאה מהפנימייה.

ההקלות הנוספות בתחום החינוך שייכנסו לתוקפן ביום ראשון הקרוב, ועד יום שבת, ה-10 באפריל:

1. תועלה מגבלת המשתתפים בפעילות חינוך של גנים ובתי ספר בשטח פתוח, מ-20 ל-50 משתתפים לכל היותר.

2. ייקבע כי על אנשי צוות בבתי ספר וגנים ומפעילים חיצוניים שהציגו אישור "תו ירוק" למנהל המוסד - לא תחול ההגבלה בדבר מספר הקבוצות שהם יכולים ללמד.

3. יתאפשרו טיולים הכוללים לינה גם לחניכי תנועות נוער בגילאי 16 ש-90% מהם הם בעלי אישור "תו ירוק".

4. יבוטלו הקפסולות בכיתות ג', ובדומה לכיתות א' ו-ב' הקבוצה הקבועה תהיה כיתה שלמה. בהמשך לכך, בצהרונים לכיתות ג' לא ניתן יהיה לערבב כמה קבוצות.

5. בלימודי השכלה גבוהה והכשרות במתווה "תו ירוק", תבוטל ההגבלה האוסרת על קיום הפסקות בין השיעורים.

6. בפנימיות לגילאי תיכון שבהן שיעור התלמידים בכיתות י"א ו-י"ב בעלי אישור "תו ירוק" הוא 90% לפחות – תחול ההוראה האמורה על אותן שכבות בלבד.

7. תתאפשר פעילות קייטנות לקראת חג הפסח באותם אזורים בהם מתקיימים הלימודים, בתנאים שנקבעו.

הפעילות תהיה בהתאם לחיתוך הרמזור שפרסם משרד הבריאות מהיום, 18 במרץ.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן