היום שאחרי הבחירות: מה נשאר עד הקמת הממשלה?

התוצאות הכמעט סופיות בידינו, ועכשיו כל שנותר הוא לחכות לפרסום התוצאות המלאות, לתת לנשיא ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, ולראות האם הוא יצליח לעמוד במשימה או שמא ינסה לעשות זאת מישהו אחר, בכל מקרה - מדובר בעניין של שבועות ארוכים מאוד | לוח הזמנים המלא

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/03/21 06:19 יא בניסן התשפא

היום שאחרי הבחירות: מה נשאר עד הקמת הממשלה?
ריבלין מטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, בפעם הקודמת. התמונה תחזור?, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יום הבחירות מאחורינו, ואיתם ההודעות מראשי המפלגות, הסקרים בכל ערב, החשיפות המרעישות על דעותיו של מועמד ברשימה כלשהי מהמקום ה-40, והספינים שהפוליטיקאים שלנו מפיצים בכל שעה. אז התכנסנו כאן כדי לעשות סדר באירועים המשמעותיים שעוד נותרו לנו עד להרכבת הממשלה ה-36, או פיזורה של הכנסת הנוכחית, 24 במספרה והליכה לבחירות חמישיות תוך שנתיים.

היום (ד') ממשיכות להתפרסם התוצאות מהקלפיות, שעתידות להשתנות בשל המעטפות הכפולות של המצביעים בקלפיות הקורונה, חיילים, אסירים, דיפלומטים ועובדי השגרירויות. הספירה תסתיים עד ה-31 במרץ, והתוצאות הסופיות יוכרזו. 

ב-31 במרץ, יוגשו התוצאות הסופיות לנשיא המדינה רובי ריבלין, שבמשך שבוע, עד ה-7 באפריל יקיים התייעצויות עם הסיעות השונות באשר לזהות המועמד להרכבת הממשלה. ההתייעצויות יועברו בשידור חי מבית הנשיא. 

על אותו חבר כנסת להרכיב את הממשלה עד 5 במאי, ואם יבקש ארכה מהנשיא, יוכל לנסות תוך שבועיים לכל היותר, עד ה-19 במאי, להרכיב ממשלה בראשותו. במידה וייכשל, יוכל הנשיא לפזר את הכנסת, דבר שיוביל לבחירות חמישיות תוך שנתיים וחצי, או להטיל את משימת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר שיש לו סיכוי לכך.