השמים נפתחו: תוסר מגבלת היעדים אך מספר הנכנסים לא יעלה

לקראת הבחירות החליטו שרי הממשלה לפתוח את הכניסה לישראל לכלל היעדים. לאחר המחלוקות, קבעו השרים כי מגבלת 3,000 הנכנסים תישאר. מנדלבליט: "קיוויתי שאפשר להגדיל את מספר הנכנסים לארץ כל יום ל-4,000"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/21 11:55 א בניסן התשפא

השמים נפתחו: תוסר מגבלת היעדים אך מספר הנכנסים לא יעלה
תור בדיקות קורונה לנכנסים לישראל. נתב"ג, צילום: פלאש 90

ממשלת ישראל מכונסת החל משעות הבוקר (א') לדיון בעניין הגבלות הכניסה לישראל. השרים סיכמו כי  תותר הכניסה מכלל המדינות, אך מנגד, עמדת משרד הבריאות התקבלה ומספר הנכנסים לישראל לא יעלה על 3,000 ביום. "אם הייתי מקשיב לקולות של 'לפתוח את השמיים היינו ב-16 אלף מתים", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין.

לקראת הדיון, אמר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי מדובר בנושא דחוף. "אני צריך תצהיר ממשרד הבריאות וגורם מטעמו שיסביר את הדברים. בגלל הדיון במל"ל קיוויתי שאפשר להגדיל את המספר ל-4,000 לפי מספר הבדיקות. עם זה אפשר ללכת לבית המשפט כי הצו התנאי הוא על מגבלה, כל מגבלה שהיא. היום יהיה דיון בבג"ץ, אין זמן".

היום צפוי להתקיים בבג"ץ דיון בעתירה שהוגשה בשבוע שעבר על ידי ח"כ אלכס קושניר וישראל ביתנו, בדרישה לאפשר לאלפי ישראלים שנמצאים בחו"ל, לחזור ארצה ולהשתתף בבחירות. "לסייע לאלפי אזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית העליונה ביותר".

בתגובה לדבריו של מנדלבליט, אמר אדלשטיין: "אילו הייתי מקשיב לקולות האלה היינו היום ב-16,000 מתים. לא נקשיב לקולות האלה. מי שמציע לסכם דברים שלא מקובלים על גורמים מקצועיים של משרד הבריאות שיחליף את שרון וחזי וייצג את העמדות האלה בבג"ץ". עוד הוא אמר: "אחרי כל הדיונים של חזי שרון ונחמן הם עומדים על כך שאסור לעלות מ-3000".


(שרת התחבורה מירי רגב חונכת את בדיקות הקורונה המהירות בנתב"ג)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן