נדבקו בוריאנט מניו-יורק, ומסרבים לשתף פעולה עם חקירה אפידמיולוגית

שלושה בני משפחה שנדבקו בוריאנט, סירבו לשתף פעולה עם החוקרים והגורמים הרלוונטים, ולא ידוע האם הדביקו אנשים נוספים. המנהלת הרפואית של מגן ישראל, ד"ר אורלי גרינפלד: "אנחנו עוד לא יודעים אם הוא מסוכן יותר, לכן לא צריך לזרות יותר מדי דאגה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/21 08:17 כד באדר התשפא

נדבקו בוריאנט מניו-יורק, ומסרבים לשתף פעולה עם חקירה אפידמיולוגית
בדיקה במעבדה. ארכיון , צילום: Yossi Aloni/Flash90

ביום שלישי שעבר הודיע משרד הבריאות כי אותרו שלושה מקרים של הוריאנט הניו-יורקי של הקורונה. הבוקר (ב') מתברר כי שלושת הנדבקים, שכולם בני משפחה אחת - מסרבים לשתף פעולה עם החקירה האפידמיולוגיות של משרד הבריאות, ולא העבירו מידע על אנשים איתם באו במגע ולכן לא ידוע האם הדביקו אנשים נוספים וממי נדבקו. 

ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של מגן ישראל, התייחסה לדיווח בגלי צה"ל ואמרה: "בני המשפחה שיתפו פעולה רק באופן חלקי. בינתיים לא אותרו מאומתים נוספים בזן. אנחנו עוד לא יודעים אם הוא מסוכן יותר, לכן לא צריך לזרות יותר מדי דאגה". 

הזן הניו יורקי התגלה לפני כשלושה חודשים בעולם ומצוי בעיקר בניו יורק, אך נעשה נפוץ במקומות רבים בארצות הברית. בנוסף, אותרו 2 מקרים, בתהליך ריצוף של הוריאנט 1.525, שמקורו באפריקה ומצוי בריצופים באנגליה, ארה"ב ניגריה וירדן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן