ממונה הקורונה: "אין לנו אכיפה מספקת, יש סיכון לא קטן להכנסת מוטציות"

פתיחת המשק הגדולה מביאה חששות רבות. הפרופסור נחמן אש: "מאמין שאם נראה בצורה ברורה שהפתיחה מסכנת אותנו, גם לפני הבחירות יהיה אפשר לקבל החלטה כואבת" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/21 08:23 כג באדר התשפא

ממונה הקורונה: "אין לנו אכיפה מספקת, יש סיכון לא קטן להכנסת מוטציות"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפעימה השלישית של פתיחת המשק החלה, זוהי הפתיחה המשמעותית והגדולה ביותר מאז חודש יוני האחרון. הפתיחה מביאה עמה גם לא מעט חששות של מקבלי ההחלטות, בעיקר אנשי משרד הבריאות, היום (א') התראיין בגל"צ, הפרופסור נחמן אש והתייחס מהחשש להגבלות נוספות: "מאמין שאם נראה בצורה ברורה שהפתיחה מסכנת אותנו, גם לפני הבחירות יהיה אפשר לקבל החלטה כואבת" 

"צריך כאן משמעת עצמית. אין לנו אכיפה מספקת, יש סיכון לא קטן להכנסת מוטציות" אמר אש על המתווה לפתיחת נתב"ג. כזכור, הוחלט לבטל את המלוניות ולהכניס לארץ כמות גדולה יותר של אזרחים באמצעות טיסות החילוץ. בתחילה יורשו להיכנס לארץ עד כ-1,000 אזרחים והם יגיעו מ5 מדינות: ניו יורק, פרנקפורט, לונדון, פריז וקייב. בהמשך תעלה כמות הנכנסים ל-3,000 והם יגיעו גם מטורונטו והונג קונג. 

בנוסף אש התייחס לחשש מסגר נוסף בפסח: "החשש הגדול הוא מפני עלייה בתחלואה כתוצאה מכך שלא ישמרו הכללים - אז נצטרך לחזור לאחור. מקווה שנצליח לחגוג את פסח בצורה סבירה, בחיק המשפחה, אבל במספרים גדולים יותר מאשר בשנה שעברה" 

"אנחנו מסתמכים על כך שישנם למעלה מ-3.5 מיליון ישראלים המחוסנים פעמיים, ואני מקווה שהדבר ייתן הגנה במספר המאומתים ומספר החולים הקשים - אך במידה והדבר לא יספיק ניאלץ לחזור לאחור". הסביר אש את ההחלטה שהובילה לפתיחה הרחבה של המשק.

התייחס גם לדברי רה"מ נתניהו בפוקס ניוז: "כולנו מבינים את זה שהקורונה עדיין כאן וחשוב להישמר. אני חושב שאנחנו נמצאים בדרך החוצה, אבל ברור שהיא עדיין איתנו, וחייבים לשמור ולהישמר".