אוסטריה ודנמרק בברית חיסונים עם ישראל

אוסטריה ודנמרק מתכוונות להפסיק להסתמך על האיחוד האירופי לקבלת חיסוני קורונה ותעבוד עם ישראל. הקנצלר קורץ מתכנן לבקר ביום חמישי עם ראש ממשלת דנמרק פרדריקסן בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/21 11:58 יח באדר התשפא

אוסטריה ודנמרק בברית חיסונים עם ישראל
קנצלר אוסטריה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ אומר כי מדינתו ודנמרק מתכוונות להפסיק להסתמך אך ורק על האיחוד האירופי לקבלת חיסוני קורונה ותעבוד עם ישראל לייצור חיסונים מהדור השני. קורץ מתכנן לבקר ביום חמישי עם ראש ממשלת דנמרק מטה פרדריקסן בישראל, להתייעץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא החיסונים ושיתוף פעולה. וגם לראות את החיסון המהיר של ישראל מקרוב.

ההודעה היא נזיפה בתוכנית רכישת החיסונים המשותפת של האיחוד האירופי למדינות החברות בה, אשר ספגה ביקורת על כך שהיא איטית . בישראל כבר חיסנו למעלה ממחצית מהתושבים, לעומת אוסטריה שעד כה חיסנה קצת פחות מ -5.5% מאוכלוסייתה.

חיסון לקורונה

חיסון לקורונה מישראלצילום: יוסי אלוני, פלאש 90

קורץ אמר בהצהרה לסוכנות העיתונות באוסטריה כי נכון היה עקרונית לנקוט בגישה אירופית לחיסונים, אך טען כי סוכנות התרופות האירופית הייתה איטית מדי באישור החיסונים והצביעה על מחסורי המסירה של חברות התרופות . 

"עלינו להיערך למוטציות נוספות ואיננו צריכים להיות תלויים אך ורק באיחוד האירופי בייצור חיסונים מהדור השני." הוא הוסיף, "מומחים מעריכים כי אוסטריה תצטרך לחסן שני שלישים מהאוכלוסייה, שווה ערך ליותר מ -6 מיליון בני אדם בשנה הקרובה" אמר קורץ.

"אוסטריה ודנמרק לא יסמכו עוד על האיחוד האירופי בעתיד, ובשנים הקרובות ייצרו מינונים של חיסון מהדור השני למוטציות נוספות של הקורונה יחד עם ישראל וכן לחקור אפשרויות טיפול משותפות. לכן עלינו להיערך למוטציות נוספות ואיננו צריכים להיות תלויים רק באיחוד האירופי לייצור חיסונים מהדור השני" אמר קורץ בהצהרה.

קורץ ונתניהו בפגישה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן