אושר בממשלה: אות "השירות בלבנון"

אחרי מאבק של שנים אושרה בממשלה ההכרה במלחמה בלבנון. יינתן אות ללוחמים שנלחמו. הוועד להכרה במלחמה: "מהווה עבורנו סגירת מעגל שנותר פתוח מיום יציאת צה״ל מלבנון במאי 2000"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 01/03/21 16:51 יז באדר התשפא

אושר בממשלה: אות "השירות בלבנון"
מלחמה בלבנון, צילום: Yossi Zamir/Flash90

הממשלה החליטה היום (ב') לאשר את הענקת האות לחיילים שנלחמו במלחמה בלבנון. הממשלה מצדיעה למשפחות השכולות, לפצועי צה״ל בגוף ובנפש ולכל הלוחמים שנלחמו במלחמה. כעת, עם ישראל יתחנך וילמד על גבורתם ומסירותם של דור לוחמים שפעל במשך 18 שנים במלחמה יומיומית בלבנון.

שר הביטחון, בני גנץ כתב: "עכשיו זה רשמי: אות מערכה לחיילי צה"ל וצד"ל שלחמו ברצועת הביטחון בלבנון. אישרנו בממשלה את הענקת האות. החלטה שקיבלתי אחרי המלצות הרמטכ"ל והוועדה בראשות מופז. כמי שהיה החייל האחרון שיצא משם-זאת זכות גדולה להוקיר אלפי לוחמים ואחים לנשק. נעשה הכל כדי לחלק את האות בהקדם. זה מגיע להם." 

מהוועד להכרה במערכה ברצועת הביטחון בלבנון נמסר: "נרגשים מהחלטת הממשלה להכיר במלחמה; אנחנו מצדיעים למשפחות השכולות, לפצועי צה״ל בגוף ובנפש ולחברינו הלוחמים שזוכים כעת להערכה והוקרה על תרומתם לביטחון ישראל."

בוועד אומרים כי החלטת הממשלה להכיר בתקופה זו כמלחמה מהווה הכרה והוקרה לרבבות הלוחמים שלחמו בלבנון מהמוצבים, במארבים, בשיירות ובמבצעים, והגנו מרצועת הביטחון על המדינה כולה ויישובי הצפון בפרט.

מנחם שכטר סא"ל במילואים, לוחם ומפקד שנלחם בלבנון ושכל את אחיו סגן ישי שכטר: "שמח על ההחלטה. מתרגש מאוד. ומרגיש שנסגר מעגל שהתחיל מבחינתי בשנת 89 בו עליתי ללבנון כלוחם ואיבדתי את אחי ב96 ועוד רבים מחיילי וממפקדים שהיו לצידי בהתקלויות רבות ובאסון המסוקים."

שכטר הוסיף: "ההכרה חשובה למען הלוחמים ולמען הדורות הבאים. חשוב שיבינו וידעו שנלחמנו 18 שנים בלבנון במטרה להגן על הארץ. במלחמה איבדנו חברים רבים ולוחמים רבים ממשיכים לחיות עם התמונות והזכרונות ביום ובלילה. ההכרה חשובה והכרחית. המלחמה הזאת תיזכר לעד."