יוצאים מהסגר: החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי יחזרו מחר לפעילות

בערים בהן מתקיימת פעילות מערכת החינוך, תוחזר גם פעילות : תנועות וארגוני הנוער. כמו כן אזור עין-בוקק הוכרז כאי ירוק ותותר פתיחתם לקהל של מתקני אירוח באזור למטרות לינה וכן תותר הפעלתם של בריכת שחיה, בית אוכל ובית תפילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/21 18:25 ח באדר התשפא

יוצאים מהסגר: החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי יחזרו מחר לפעילות
לימודים בתקופת הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

החל ממחר (א') במסגרת המתווה ייפתח רוב המסחר בישראל, כיתות ה'-ו' ו-י"א-י"ב יחזרו ללימודים בערים שאינן אדומות, במסגרת מתווה הלימודים, וכן יינתנו הקלות לבעלי 'תו ירוק' - מחוסנים ומחלימים, והם יוכלו להיכנס באופן מצומצם לחדרי הכושר, אירועי תרבות וספורט, בתי מלון ללא חדרי אוכל ועוד. בנוסף לפתיחת הלימודים  אישרה הממשלה במשאל טלפוני את מתווה חזרת פעילות ילדים ונוער במסגרת החינוך הבלתי פורמלי.

מה ייפתח, מה נשאר סגור ומה יתאפשר רק למחוסנים? מתווה פתיחת המשק - כל הפרטים

חינוך בלתי פורמלי

המתווה יפעל בערים ירוקות, צהובות וכתומות עם שיעור מתחסנים גבוהה בהתאם לתקנות הגבלת הפעילות של מוסדות המקיימים פעילויות חינוך ובכפוף לשינויי משרד הבריאות. המתווה גובש ע"י מינהל חברה ונוער במשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה יחד עם משרד הבריאות, מרכז השלטון המקומי ובשיתוף פעולה מלא עם הנהגת תנועות וארגוני הנוער. התקנות ייכנסו לתוקף החל מיום ראשון בבוקר. 

עקרונות המתווה:

  • כל הפעילות תתקיים בשטח פתוח בלבד, על פי קפסולות בית ספריות לכתות א- ו ובכתות ז- י בקפסולות קבועות של עד 20 איש עם מדריך קבוע. 
  • כל תנועה או ארגון ידרשו למנות ממונה קורונה ארצי וממונה קורונה סניפי.
  • כלל החניכים ואנשי הצוות יידרשו למלא הצהרת בריאות כנדרש.

פתיחת אזור עין-בוקק 

ועדת השרים להתמודדות הכריזה כ"אי ירוק" את אזור עין-בוקק – חמי זוהר. בהתאם לכך תותר פתיחתם לקהל של מתקני אירוח באזור למטרות לינה וכן תותר הפעלתם של בריכת שחיה, בית אוכל ובית תפילה הנמצאים בתחומם של מתקני האירוח, לשימוש האורחים במתקנים.

על פי ההחלטה, מתקני האירוח בים המלח, יוכלו לארח מלבד מתחסנים ומחלימים גם כל אדם אשר קיבל תוצאת בדיקת קורונה שלילית 72 שעות בטרם קבלתו לראשונה בבית המלון. המועצה האזורית תמר תוסמך לתת אישור לבצע בדיקת קורונה מיידית בעמדת הבידוק בשל צורך חיוני אחר או צורך דחוף, ובכלל זה סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה, בהתאם להנחיות רשות החירום הלאומית בתיאום עם משרד התיירות.