הפקרות בנגב | תיעוד: מאבטחי השר מזהים פריצה לבית סמוך - ולא עושים דבר

ימים ספורים לאחר האונס המזעזע של בת ה-10, ההפקרות בדרום נמשכת: בסרטון ממצלמות האבטחה שהגיע לידי "חדשות כיפה" נראים שלושה רעולי פנים נכנסים לבית פרטי. מאבטחיו של השכן, השר לעניינים אסטרטגיים, צפו במתרחש ולא חתרו למגע, והחשודים פעלו במקום במשך זמן רב. משרד הביטחון: "האירוע אינו קשור לאבטחת בית השר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/21 18:07 ה באדר התשפא

הפקרות בנגב | תיעוד: מאבטחי השר מזהים פריצה לבית סמוך - ולא עושים דבר
צילום: מתוך הסרטון

ההפקרות בדרום נמשכת: הסערה סביב האונס המזעזע שהתרחש באחד מיישובי הנגב, בו פורצים בדואים תושבי היישוב ביר הדאג', וביצעו מעשי סדום בילדה בת 10 במיטתה, מסרבת לשכוך. אבי הילדה תיאר בכאב את התחושות הקשות לאחר המקרה: "בן אדם בא נכנס לך לתוך הבית ואונס לך את הילדה, ואתה לא יכול לירות? אין יותר נמוך מזה".

פרצו לבית ואנסו ילדה בת 10: "חלום בלהות"

בסרטוני אבטחה שהגיעו למערכת חדשות כיפה, אנו עדים לאירוע מטריד נוסף שהתרחש סמוך לביתו של השר במשרד הביטחון והמשרד לעניינים אסטרטגיים מיכאל ביטון בירוחם, ושמעיד על אוזלת היד וחוסר המשילות גם של גורמי החוק. 

אירוע התרחש בלילה שבין יום חמישי לשישי בשבוע שעבר, ותועד במצלמת האבטחה בבית השר. בסרטונים נראים שלושה חשודים אשר מסתובבים באין מפריע בתוך חצרות הבתים, סמוך לביתו של השר, כשהם מנסים לפתוח חלונות על מנת לפרוץ לבתים, וזאת ללא כל הפרעה מצד מאבטחי השר שצופים בנעשה מתחת לאפם, ולא עושים דבר כדי למנוע זאת.

התנהלות המאבטחים, שלא חתרו למגע בניסיון לעצור את החשודים, או לכל הפחות להזעיק את המשטרה כפי שמצופה מכל אזרח במדינת ישראל, מעלה תהיות רבות. 

מערכת כיפה פנתה למשרד הביטחון בשאלה האם מדובר בנוהל של משרד הביטחון והאם המאבטחים שגו בהתנהלותם, אך שם בחרו לענות בתשובה לקונית כי, "האירוע אינו קשור לאבטחת בית השר מיכאל ביטון. אגף הביטחון במשרד הביטחון העמיד את כל המידע והסיוע למשטרת ישראל".

בשל האירועים האחרונים, החל מהאונס המזעזע ועד תופעות כמו גביית דמי חסות וטרור חקלאי, תחושת ההפקרות בדרום עלתה לכותרות, ולא מעט חברי כנסת הציעו דרכים לטיפול, אך עד כה, לא התגבשה מדיניות של הממשלה בעניין והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה לא סיפק אף התייחסות משמעותית לנושא.