סקר מנדטים: הליכוד בירידה, יש עתיד בעליה

יש עתיד עם 18 מנדטים מתחזקת על חשבונה של תקווה חדשה, שיורדת ל-13 מנדטים בלבד. הליכוד בירידה עם 28 מנדטים וימינה יציבה עם 11 מנדטים. לנתניהו אין ממשלה גם עם בנט | 41 ימים לבחירות, תמונת מצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/21 20:43 כח בשבט התשפא

סקר מנדטים: הליכוד בירידה, יש עתיד בעליה
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

41 ימים לבחירות ונראה כי השחקן המרכזי במערכת הבחירות הנוכחית הוא יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, שהפך להיות לשון המאזניים של שני הגושים בפוליטיקה הישראלית: גוש רק לא ביבי אל מול תומכי ביבי. סקר מנדטים שמתפרסם הערב בחדשות 12, מלמד כי הליכוד נחלשת ועומדת על 28 מנדטים. המפלגה השניה בגודלה היא יש עתיד של ח"כ יאיר לפיד שמתחזקת ומקבלת 19 מנדטים בסקר. תקווה חדשה של גדעון סער נחלשת, ככל הנראה בשל התחזקות לפיד, ומקבלת 13 מנדטים בלבד. 

ימינה של ח"כ נפתלי בנט, שומרת על יציבות מאז שנסגרו הרשימות, ומקבלת 11 מנדטים. אחריה בסקר נמצאת הרשימה המשותפת, שממשיכה במגמת ההיחלשות לאחר הסערות הפנימיות, ומקבלת 9 מנדטים. ש"ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7.

ישראל ביתנו וליברמן מקבלות בסקר 7 מנדטים, מפלגת העבודה ומרב מיכאלי עם 6 מנדטים ונראה כי המפלגה עברה את מחסום אחוז החסימה מהסקרים שלפני סגירת הרשימות. מפלגת ציונות הדתית לאחר האיחוד של ח"כ בצלאל סמוטריץ' עם איתמר בן גביר, ממשיכה את המגמה של סקר כאן חדשות ומתייצבת על 5 מנדטים. מרצ מתנדנדת עם 4 מנדטים וכך גם כחול לבן של ראש הממשלה החליפי בני גנץ, 4 מנדטים.

בציונות הדתית הגיבו לסקר: "הסקרים האחרונים מעידים על כך שהציבור מעריך את לקיחת האחריות של הציונות הדתית. רק הצבעה לרשימת הציונות הדתית תבטיח ממשלת ימין אמיתית ומניעת הקמת ממשלת שמאל מסוכנת".  

לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה השיבו 30% מהנשאלים כי הם מעדיפים את נתניהו, 23% את לפיד, 12% מעדיפים את סער לאחר הבחירות ו-10% רוצים את בנט בראשות הממשלה. 16% מהנשאלים השיבו שהם לא מעדיפים אף אחד מהם ו-9% ענו שהם לא יודעים. 

סקר מנדטים - ערוץ 12:

הליכוד- 28
יש עתיד- 18
תקווה חדשה- 13
ימינה- 11
הרשימה המשותפת- 9
ש"ס- 8
יהדות התורה- 7
ישראל ביתנו- 7
העבודה- 6 
הציונות הדתית- 5
כחול לבן- 4
מרצ- 4

מתחת לאחוז החסימה:

הכלכלית החדשה (ירון זליכה)- 1.7%
רעמ- 0.9%

את הסקר ערך מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel. אוכלוסיית המחקר היא מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. מספר המשיבים עמד על 500 וטעות הדגימה המרבית היא 4.4%+.