התעשיינים דורשים: להוציא לחל"ת עובד שיכול להתחסן ובוחר שלא לעשות זאת

נשיא התאחדות התעשיינים פנה לשרי הבריאות, הכלכלה והתעשייה והאוצר, בדרישה לנקוט בשורת פעולות שיובילו להגנת העובדים מנגיף הקורונה. "עובד שיכול ולא מתחסן מסכן את עצמו, את משפחתו ואת חבריו לעבודה ומקום עבודתו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/02/21 20:17 כח בשבט התשפא

התעשיינים דורשים: להוציא לחל"ת עובד שיכול להתחסן ובוחר שלא לעשות זאת
מפעל סיון בשדרות, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, פנה היום (ד') באופן דחוף לשרי הבריאות, הכלכלה והתעשייה והאוצר בדרישה לנקוט בשורה של פעולות כדי להגן על העובדים מפני הקורונה.

במכתב ששלח, כתב נשיא ההתאחדות, כי למידע בדבר חיסון העובדים משמעות עצומה עבור ציבור המעסיקים בישראל. "על בסיס מידע זה יוכל המעסיק לתכנן את צעדיו, להגן על עובדיו והמבקרים במקום ולהוריד באופן מדורג את המגבלות הרבות שהחיל על עצמו בזמן המגיפה כמו גם את עלויות העודפות העצומות בגין ניהול שגרת הקורונה. כך לדוגמא, מידע שכזה יעניק גמישות ניהולית למעסיקים ויסייע למעסיק בקבלת החלטות בעניין קיום קפסולות העבודה, מעבר עובדים בין צוותים, הפעלת וניהול מערכי הסעה, מערכי הסעדה לעובדים, יציאת עובדים לנסיעות עסקים ועוד".

"לאור האמור", המשיך נשיא ההתאחדות, "קיים צורך מידי בפרסום הנחיות בדבר החובה למסירת מידע למעסיק באשר להתחסנות העובדים". על מנת לאפשר למעסיקים את הוודאות הנדרשת בתקופה זו ובכדי לעודד את ציבור העובדים להתחסן, מציעים בהתאחדות התעשיינים לנקוט בצעדים הבאים:

  • לחייב עובד להציג בפני מעסיקו תעודת מתחסן או מחלים מנגיף הקורונה
  • לקבוע חובה לביצוע בדיקת קורונה אחת ל - 72 שעות עבור עובדים אשר אינם מחזיקים בתעודת מתחסן או מחלימים וזאת מחוץ לשעות העבודה
  • עובד אשר היה ביכולתו להתחסן ואינו נושא תעודת מתחסן לא יהיה זכאי לדמי בידוד ממעסיקו
  • לקבוע כי בסמכות המעסיק להוציא לחופשה ללא תשלום עובד אשר היה ביכולתו להתחסן ואינו נושא תעודת מתחסן ואשר במהלך עבודתו נחשף לעובדים ועלול לסכן בריאותם
  • לערוך מתווה פתיחת המשק באופן אשר יתמרץ אזרחים להתחסן על ידי התניית הכניסה וההשתתפות בפעילויות שונות בהצגת תעודת מתחסן.  

ד"ר  רון תומר, אמר כי על המעסיקים והתעשיינים לשמור על עובדיהם: "עובד שיכול ולא מתחסן מסכן את עצמו, מסכן את משפחתו ומסכן את חבריו לעבודה ומקום עבודתו. המעסיקים שילמו עד כה מיליארדי שקלים על ימי בידוד וזאת מבלי לדבר על הפגיעה בעבודה. המעסיקים לא יכולים ולא צריכים להמשיך לספוג את זה ולכן נעשה הכל כדי להגן על עובדינו ולאפשר למשק לפעול לצד הקורונה ולהוציא את המשק מהמשבר". 

בהתאחדות התעשיינים חברים: איגוד ההיי-טק הישראלי, איגוד תעשיות הטקסטיל והאופנה, איגוד הכימיה, הפרמצבטיקה ואיכות הסביבה, איגוד תעשיות מוצרי בנייה וצריכה, איגוד תעשיות המזון, איגוד תעשיות מתכת, חשמל ותשתית ואיגוד התעשייה הקיבוצית.