חולדאי פרש: "עת רעה היא למדינת ישראל!"

יו"ר מפלגת הישראלים החליט שלא להתמודד לכנסת ה-24, לאחר שהסקרים האחרונים הראו כי הוא לא עובר את אחוז החסימה, ומכיוון שלא הצליח ליצור איחוד בגוש המרכז שמאל. "אינני בא בטענות לאיש ואני לוקח את מלוא האחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/21 18:04 כב בשבט התשפא

חולדאי פרש: "עת רעה היא למדינת ישראל!"
רון חולדאי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חולדאי פורש. יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, החליט הערב (ה') שלא להתמודד לכנסת ה-24 ולפיכך לא רשם את מפלגתו בוועדת הבחירות המרכזית. החלטת חולדאי הגיעה לאחר שהמשא ומתן עם מפלגת העבודה לא צלח, ובעקבות הסקרים האחרונים, בהם ראה את אחוז החסימה מלמטה.

יו״ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי הגיבה לפרישתו של חולדאי. "רון חולדאי איש יקר ורב זכויות והוא בשר מבשרה של מפלגת העבודה. למרות פרישתו מהמרוץ, אני קוראת לו לחזור להיות חבר מפלגת העבודה וציינתי בפניו שאשמח לכל עצה בדרך ולכל סיוע שהוא רק יכול לתת. אני מודה לו על הניסיון לעורר את המחנה ולהפיח בו רוח חיים וקוראת לו להמשיך ולעשות כן בכל הכוח".

חולדאי כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "עת רעה היא למדינת ישראל! מגפת הקורונה שמכה בנו וגובה מחיר גבוה מידי בחיי אדם, בבריאות ובפרנסה של מיליוני אזרחים – חשפה שבר קשה ועמוק שאותו אנו חווים כבר מספר שנים. שבר ערכי, מנהיגותי וניהולי שגרם נתניהו בניסיונותיו להישרדות פוליטית והימלטות ממשפט. שבר שהעצים את פגיעת הקורונה וגבה לדאבון הלב קורבנות מיותרים".

יו"ר הישראלים כתב כי לא יכל לעמוד מן הצד. "כאדם שכרך את כל חייו עם גורלה של המדינה והתגייס לשרת אותה בכל דרך אפשרית - כטייס קרב ומפקד בצה"ל, כמנהל הגימנסיה העברית הרצליה וכראש עיריית תל אביב-יפו.
לא יכולתי לעמוד מן הצד מול השבר הקשה הזה.
לא יכולתי לעמוד מן הצד כשבראש ממשלת ישראל עומד נאשם בפלילים.
לא יכולתי לעמוד מן הצד כשבתוך פחות משנתיים אותו נאשם גרר אותנו לארבע (!!) מערכות בחירות יקרות ומיותרות שכל מטרתן היא לברוח מאימת הדין.
לא יכולתי לעמוד מן הצד מול חיסול הממלכתיות, שלטון החוק וכל מה ששומר על הרקמה העדינה של החברה הישראלית.
לא יכולתי גם לעמוד מן הצד מול ההפקרות הניהולית וקריסת המערכות במדינה. ההחלטות מתקבלות מהיום להיום וללא כל תכנית מקצועית, וכבר שנתיים אין למדינה תקציב. הכול הוקרב לצרכים פוליטיים".

ראש עיריית תל אביב המשיך וכתב כי לא חיפש שררה: "יש מי שזועק. יש מי שמרים דגל ויצא להפגין. ואני החלטתי לפעול לשינוי המציאות ולהתגייס להחלפת השלטון! לא חיפשתי שררה. אני ממלא תפקיד מרתק, חשוב ומשפיע. חמש פעמים ברציפות בחרו בי תושבי תל אביב-יפו לעמוד בראשות העיר הנפלאה הזו. עם האמון שקיבלתי, עמלתי יחד עם צוות אנשים מופלאים ובנינו מערכת עירונית שהפכה למודל לניהול ציבורי יעיל, אמין, ערכי ומתקדם".


(חולדאי בשבוע שעבר)

"במובנים רבים גם השפעתי – כראש עיריית תל אביב-יפו - על דמותה של מדינת ישראל כמדינת היהודים הדמוקרטית, כפי שחזה אותה הרצל וברוח מגילת העצמאות. בזכות הערכים שהטמענו בניהול העיר: השוויון, בית לכל מיעוט, חופש ביטוי ויצירה, קידמה, מדע ומחקר, תרבות ואומנות ושיח עם העולם - בתל אביב-יפו חיים היום יחד אנשים מכל הגוונים של החברה הישראלית. דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים, עשירים ועניים, קהילת להט"ב, שמאל וימין ועוד. כולם מכבדים את כולם".

חולדאי כתב מדוע החליט להתמודד לכנסת לפני כחודשיים: "חשבתי שעל בסיס העשייה והניסיון הציבורי שלי אצליח לגבש כוח פוליטי משמעותי שיחליף את השלטון. עשיתי כמיטב יכולתי. הקמתי את מפלגת הישראלים. חברו אליי שותפות ושותפים - אנשי עשייה ערכיים מתחומים שונים - שהתגייסו למשימה החשובה הזו. עבדתי עם אנשים מצוינים שאכפת להם ואני מודה מקרב לב לכל אחת ואחד מהם על כך. לצערי – לא הצלחנו במשימה".

"כל חיי אני מקפיד להתמודד עם המציאות כפי שהיא ולומר אמת גם כשהיא אינה נוחה לי. ולכן גם כעת – בנסיבות הפוליטיות שנוצרו - אני יודע שהמעשה האחראי ביותר מצדי הוא לקחת צעד אחורה, לפרוש ולתת לאחרים להוביל את המאמץ של כולנו לשיקום המדינה".

חולדאי כתב לסיום כי "אינני בא בטענות לאיש ואני לוקח את מלוא האחריות. אמשיך לסייע ככל יכולתי להחליף את השלטון הרע הזה. מגיע לאזרחי המדינה שלטון טוב יותר. מגיע לילדים ולנכדים שלנו עתיד טוב יותר!".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן