סופית: הבית היהודי תרוץ עצמאית בבחירות

לאחר שהאיחוד עם מפלגת הציונות הדתית לא צלח, בבית היהודי החליטו באופן סופי להתמודד עצמאית לכנסת ה-24. "אנחנו צפויים להפתיע עם שמות מרכזיים מאד מלב המיינסטרים של הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/21 15:39 כב בשבט התשפא

סופית: הבית היהודי תרוץ עצמאית בבחירות
חגית משה מצביעה, צילום: נעם נסימי

הערב (ה') תגיש מפלגת הבית היהודי את רשימתה העצמאית לכנסת ה-24 לוועדת הבחירות המרכזית, ובכך נסתם הגולל על האפשרות לאיחוד מלא בקרב מפלגות הימין הקטנות. "אנחנו צפויים להפתיע עם שמות מרכזיים". המפלגה תרוץ עם האות ב.

ההסכם נחשף: זה הסעיף שמנע את האיחוד בין הבית היהודי והציונות הדתית

בבית היהודי אומרים כי החל משעות הבוקר עובדים במטה המפלגה על הרכבת רשימה אטרקטיבית ומגוונת שתוגש הערב. הבוקר הודיעו ראשי הסניפים בבית היהודי כי הם מתכוונים לעבוד קשה בבחירות הקרובות על מנת שתהיה רשימה שתייצג את המיינסטרים של הציונות הדתית ולא את הקצוות החרד"ליים או ה"לייטים" בלבד. כעת בוחנים במטה שמות להרכבת הרשימה.

לגבי התדרוכים של אנשי מפלגתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', וההצעות שהעבירו בתקשורת, הודיעו בבית היהודי כי הם לא מקבלים אף הצעה דרך התקשורת והחל מאתמול בשעה 15:00 לא היה אף קשר בין הצדדים. "בגלל שאנו מכבדים את המעורבים במו"מ בין הצדדים איננו מעוניינים לדבר על אופן ניהולו עד כה בידי אנשי תקומה".

גורמים בבית היהודי אומרים: "אנחנו צפויים להפתיע עם שמות מרכזיים מאד מלב המיינסטרים של הציונות הדתית שצפויים להביא בשורה גדולה ולייצג את הציבור המרכזי בציונות הדתית שמצפה לרשימה כזו".

נזכיר כי בכלל הסקרים, כולל הסקר שפורסם הבוקר, מפלגת הבית היהודי לא עוברת את אחוז החסימה, בעוד שהאיחוד בין סמוטריץ' ובן גביר עשה את העבודה ולראשונה השניים רואים את אחוז החסימה מלמעלה.