מסתמן: הבית היהודי תתמודד ברשימה עצמאית

גורמים במפלגה מעריכים כי המהלך של יו"ר הציונות הדתית בחבירתו לעוצמה יהודית, סתם את הגולל על ריצה משותפת, והם מתכוונים לגייס אנשים לרשימה עצמאית, כשהשם המרכזי שעולה הוא הרב אלי בן דהן | במקרה כזה, חגית משה תקבל גיבוי מחברי מרכז הבית היהודי, שתקפו את סמוטריץ': "הצעד שעשה מטיל צל כבד על יכולתו להנהיג את הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/21 13:28 כב בשבט התשפא

מסתמן: הבית היהודי תתמודד ברשימה עצמאית
תרוץ לבד? חגית משה, צילום: ארנון בוסאני

אחרי החיבור בין הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ועוצמה יהודית של איתמר בן גביר, גורמים במפלגת הבית היהודי קוראים ליו"ר המפלגה חגית משה להתמודד באופן עצמאי וללא הסכמים עם מפלגות נוספות. כרגע פועלים במפלגה לגבש רשימת מועמדים שיוכלו להציג ולרשום בוועדת הבחירות המרכזית, שסוגרת את שעריה בעוד מספר שעות.

לדברי גורמים בכירים בבית היהודי, המפלגה נמצאת בקשר עם מספר אנשי מפתח בציונות הדתית, שיוכלו להשתלב ברשימת המפלגה בכנסת הקרובה. השם המרכזי שעלה עד כה הוא חבר הכנסת לשעבר מטעם המפלגה וסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן.

בתוך כך קראו לחגית משה חברי מרכז הבית היהודי, שרבים מהם מכהנים כסגני ראשי עיר וחברי מועצות ברחבי הארץ, שלא לחבור לסמוטריץ' בעקבות החבירה שלו לעוצמה יהודית ובן גביר: "מביעים שאט נפש מהמהלך הפוליטי הלא הגון של האיחוד הלאומי בראשותו של בצלאל  סמוטריץ'". 

"אנו מצרים על כך שסמוטריץ' בחר לפגוע באמון שניסינו לבנות עמו, ובעודו מעביר לנו מסר מרגיע שאנו לקראת חתימה קידם מהלך הפוך של חתימה עם עוצמה יהודית ונעם. בזמן שאנו פועלים לאחדות אמיתית עמו ודוחים הצעות ממפלגות אחרות עבור אחדות זו.

"צעד זה מטיל צל כבד על יכולתו להנהיג את הציונות הדתית ומעיד כי פניו אינם לאחדות בציונות הדתית אלא לרמיסת הבית היהודי. אנו קוראים לך שלא להיכנס עמו לריצה משותפת ללא הסכמה על שני מקומות ריאליים עבור הבית היהודי בכל פתרון שיהיה.